Avatar billede tobiaskarlsen Nybegynder
14. oktober 2014 - 20:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ny computer til gaming/grafisk arbejde

Hej Alle :-)

Jeg skal samle eller købe en ny computer til gaming/grafisk arbejde/film-redigering. Jeg har tidligere haft en masse viden om hvad der var godt og skidt - men nu har jeg brug for jeres hjælp - om ikke andet, så bare for at komme i den rigtige retning.

Først og fremmest - kan det betale sig at samle den selv eller får man det billigere hvis man køber en færdigsamlet computer?

Kunne i komme med forslag til en færdigsamlet og/eller en byg-selv løsning, som i ville kunne anbefale til mine behov? :-)

Jeg har ikke et egentlig budget - nok nærmere "mest smæk for dollaren/en rimelig pris"

På forhånd tak :-)
Avatar billede kurtba Ekspert
14. oktober 2014 - 22:06 #1
Samle selv kan meget sjældent betale sig i dag. Priserne er simpelthen kommet for langt ned.
Prøv at se på hvad de har her
http://topdata.dk/
De gør især i gamingcomputere, og de er typisk også gode til videoredigering.
Jeg har aldrig selv købt noget hos dem, men har været mellemmand til andre som købte til gamingformål, og de har alle været tilfredse. Flere af dem overvejede også at bygge selv men opgav, da de sammenlignede med priser på færdigsamlede.
De har i mange prislejer, så du kan nok bedst vurdere, hvad du har brug for - hvad du kan få for prisen.
Avatar billede sonalias Seniormester
15. oktober 2014 - 08:54 #2
Du sparer mellem 500-2000 på samle selv hvis du skal have bare en smule highperformance / OC udstyr... Der findes et hav af folk der laver gode setups, se eksempelvis http://www.mmo-champion.com/content/4277-Iron-Docks-Dev-Interview-Blue-Tweets-Setup-of-the-Month-Ghostcrawler-on-WoW Og gå ned til "Setup of the month". Den der hedder Narwhal er et godt bud på gaming on a budget.
Avatar billede sonalias Seniormester
15. oktober 2014 - 08:55 #3
Du kan eksempelvis lave listen over danske priser på komponenterne hos edbpriser og sammenligne med det samme hos topdata/fc etc etc og se at du sparer et par tusinde.
Avatar billede tobiaskarlsen Nybegynder
28. marts 2015 - 00:50 #4
kurtba vil du smide et svar, så jeg kan lukke spørgsmålet?
Avatar billede kurtba Ekspert
28. marts 2015 - 00:53 #5
Ok.