Avatar billede Jst1987 Nybegynder
15. oktober 2014 - 10:48 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Visning af tabel på en hele sidens bredde?

Hej,

Jeg sidder i en Word skabelon, som er sat til 15 cm (kan ikke ændres) min tabel er 18 cm (kan ikke ændres) og er gemt bagved margin - kan jeg få den frem på en måde?

Ved billeder kan man trykke på noget lignende "Vis foran" eller sådan noget, men denne funktion kan ikke bruges ved tabeller?
15. oktober 2014 - 11:27 #1
Du kan ikke få vist den del af tabellen, der ligger udenfor udskriftsområdet.

Hvad mener du med, at det ikke kan ændres?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
15. oktober 2014 - 11:28 #2
Er det en normal Word-tabel? I almindelighed vil den ikke forsvinde bag margen.

I tilfælde af en normal Word-tabel:
Højreklik i tabellen og vælg "Egenskaber for tabel". På fanen "Tabel" kan du sætte "Indrykning fra venstre" til et negativt mål, f.eks. -1 cm, for at få tabellen til at rykke ud i venstre margen. Du kan f.eks. styre bredden ved at sætte "Foretrukken bredde" til 18 og vælge Centimeter i "Måles i". På fanen kolonne kan bredden af de enkelte kolonner indstilles.

Der er mange tabelindstillinger. Du skal være opmærksom på, at de forskellige indstillinger griber ind i hinanden, så resultatet afhænger af kombinationen af indstillinger.

En anden mulighed (som jeg ikke vil anbefale til tabeller inde i teksten) er at sætte Egenskaber for tabel > fanen Tabel > Tekstombrydning til "Omkring". Det er lidt en parallel til at sætte billeder til en anden tekstombrydning end "På linje med tekst". Så kan tabellen flyttes frit (placering kan sættes via knappen "Indstillinger" på fanen på Tabel.

Hvis du har brug for mere hjælp, så skriv, hvilken version af Word, du bruger.
Avatar billede finb Ekspert
15. oktober 2014 - 13:13 #3
Anbefaling:
Tabeller laves aldrig i word, men i excel.
Avatar billede Jst1987 Nybegynder
29. juli 2015 - 09:46 #4
bøh
29. juli 2015 - 11:55 #5
Hvilken flabet måde at lukke et spørgsmål på, hvor nogen har forsøgt at hjælpe dig.
Avatar billede Jst1987 Nybegynder
29. juli 2015 - 13:03 #6
Slettet da bruger tydeligvis ikke var ved sine fulde fem, da indlægget blev skrevet.

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
29. juli 2015 - 13:32 #7
Jeg er helt enig med erikjuul. Jeg var meget tæt på at skrive noget tilsvarende, da du postede dit "svar". Du har stillet et spørgsmål og dermed bedt personer, som ikke skylder dig noget, om at bruge tid på at hjælpe dig. Det mindste, man kan gøre i den sammenhæng, er at opføre sig anstændigt. Du fortsætter oven i købet i en endnu dårligere stil.

Jeg er ikke point-hunter, som du omtaler det - men jeg prøver at hjælpe, hvis jeg kan - og har brugt tid på at forsøge at hjælpe dig, fordi du har bedt om hjælp.
Avatar billede repox Seniormester
29. juli 2015 - 13:43 #8
Så er der vist heller ikke mere at sige i den sag...
Avatar billede Jst1987 Nybegynder
29. juli 2015 - 13:49 #9
Slettet da bruger tydeligvis ikke var ved sine fulde fem, da indlægget blev skrevet.

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede repox Seniormester
29. juli 2015 - 13:52 #10
Så låser vi bare.

Spørgsmålet er låst og kan ikke besvares