Avatar billede kennethv Nybegynder
15. oktober 2014 - 14:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

CoolTrayIcon compiler problemer

Jeg havde tidligere en sag på en løsning for at få et ikon nederst i højrehjørne og fik en forslag til CoolTrayIkon.
http://www.eksperten.dk/spm/997433#reply_8149349

Jeg kunne nu godt tænke mig at få den compilet så jeg kan bruge den, men ved ikke hvad jeg skal ændre i.

Er der een der kunne være rar at hjælpe?
Avatar billede kennethv Nybegynder
20. oktober 2014 - 09:38 #1
When I compile it I get this error:

There is no overloaded verion of 'StrLCopy' that can be called with these arguments

StrLCopy(IconData.szTip, PChar(String(FHint)), SizeOf(IconData.szTip)-1);
Avatar billede kennethv Nybegynder
20. oktober 2014 - 12:38 #2
LOL.

Ved ikke lige hvorfor jeg skrev på engelsk. Håber at I forstår hvad jeg har skrevet.
Avatar billede kroning Nybegynder
20. oktober 2014 - 15:50 #3
Jeg har ikke Delphi XE2 men kan det være så enkelt at der bare skal stå:
StrLCopy(IconData.szTip, PAnsiChar(String(FHint)), SizeOf(IconData.szTip)-1);
Avatar billede kennethv Nybegynder
20. oktober 2014 - 16:07 #4
Tildels hjalp det.
Nu får jeg en fejl Incompatible types: 'AnsiChar' and 'Char'
her:

szInfo[I] := Char(Text[I]);
Avatar billede kroning Nybegynder
20. oktober 2014 - 16:41 #5
Så prøv med AnsiChar igen
szInfo[I] := AnsiChar(Text[I]);
Avatar billede kennethv Nybegynder
21. oktober 2014 - 09:16 #6
Det hjalp osse, men en ny fejl opstår desværre:

Ambiguous overloaded call to 'StrDispose'

StrDispose(Strings[I]);
Avatar billede kennethv Nybegynder
21. oktober 2014 - 09:20 #7
Det ser sådan ud:

      for I := 0 to Strings.Count -1 do
        StrDispose(Strings[I]);
      Strings.Free;
Avatar billede kennethv Nybegynder
21. oktober 2014 - 09:24 #8
[DCC Error] TextTrayIcon.pas(403): E2251 Ambiguous overloaded call to 'StrDispose'
  System.SysUtils.pas(10345): Related method: procedure StrDispose(PAnsiChar);
  System.SysUtils.pas(10354): Related method: procedure StrDispose(PWideChar);
Avatar billede kroning Nybegynder
22. oktober 2014 - 11:04 #9
StrDispose(PAnsiChar(Strings[I]));
Avatar billede kennethv Nybegynder
22. oktober 2014 - 14:23 #10
Du må lige ligge et svar.

Nu mangler jeg bare at finde ud af hvordan den skal bruges. :)
Avatar billede kroning Nybegynder
22. oktober 2014 - 14:37 #11
ok, svar