Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2014 - 16:45 Der er 2 kommentarer

Hvordan kan jeg tælle en variable op i indlejeret java kode i jsp

Her er et udtag af koden hvori min problem stilling ligger.

var y = 0;

while(y < ${vejkordinatlist.size()}){
      mappoints[y] = new L.LatLng(${vejkordinatlist.get(y).getKordinat()});
      y++;
      }

Mit problem består i at jeg skal iterere ned igennem listen vejkordinatlist, i en javascript funktion på min JSP side. når jeg vil lave min get på listen med y variablen, kender den ikke til y, da y variablen er fra javascript og min lite er i ${}. Kan nogen hjælpe mig med at løse denne opgave på en måde der fungerer.
Avatar billede flemming39 Nybegynder
16. oktober 2014 - 11:44 #1
Hej Nikolaj

Jeg ved ikke meget om JSP og javascript, men følgende:

JSP afvikles på server og javascript afvikles på klienten.

Hvis det som står efter ${.. afvikles på klienten kendes værdien af (y) ikke, da JSP afvikles på server.

Jeg har fået fortalt at man skal passe på at blande java (JSP) og javascript, netop fordi de afvikles forskelligt.

Flemming
Avatar billede flemming39 Nybegynder
16. oktober 2014 - 13:16 #2
Her er et forum for developers som arbejder med mappoints api:

http://www.mapforums.com/mappoint-java-support-2672.html