Avatar billede madseksperten Nybegynder
16. oktober 2014 - 09:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Google Web Fonts eller klassiske font til website

Hejsa

Jeg var lige inde og læse på denne side:

http://www.awwwards.com/20-best-web-fonts-from-google-web-fonts-and-font-face.html

Sådan som jeg forstår det, så når brugeren indlæser siden henter siden den font man nu har valgt, da de pågældende fonte ikke er supporteret, ligesom de kendte font family som normalt angives i fx css. Nu er det et stykke tid siden jeg har lavet en fungerende hjemmesiden, men kunne i finde på at bruge fonte på den måde, eller holder i jer til de "gamle" font family som alle kan læse?

mvh Mads
Avatar billede keysersoze Guru
16. oktober 2014 - 10:25 #1
Uden at have tal på det tror jeg efterhånden det er mere normalt at benytte en custom font end ikke at gøre det (i hvert fald hvis vi taler niveauet lidt over alt for hjemmebryggede løsninger) - hvis ikke ligefrem til tekst så til ikoner fx gennem bootstrap. Man skal selvfølgelig stadig tænke over load-tid og ikke bare inkludere blindt.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
20. oktober 2014 - 11:18 #2
takker :-)