Avatar billede Per Frits Juniormester
16. oktober 2014 - 10:55 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Montering af SSD drive.

Jeg mangler en der kan hjælpe mig med at montere endnu en SSD i min PC, og efterfølgende installere windows. Måske sætte computeren op i en eller anden form for raid.

Jeg bor i Viby J.

Jeg er fotograf, så betalingen kunne evt. være bytte med en fotosession eller kontanter.

Hvem er du og hvad er din pris?

/Per Haar

Tlf.5045 9820
www.perhaar.com
Avatar billede sonalias Seniormester
16. oktober 2014 - 11:02 #1
Bor desværre ikke selv i området så kan ikke hjælpe, men SSD til raid er generelt en dårlig idé pga det høje antal skrivninger til disken. Du skulle istedet bruge online synkronisering (GDrive/Dropbox) eller tage backup til en almindelig harddisk
Avatar billede magic-mouse Novice
16. oktober 2014 - 11:08 #2
Det er rigtigt det som sonalias siger, hvis du kommer fra 2008, men der er sket en udvikling de sidste år og ved normal brug af en nyere SSD holder den i ca 80 år, så du er nu ikke i fara der.

For 10 år siden havde en SSD disk 100.000 read/writes per sector idag ligger de på over 5.000.000.

Jeg er ikke selv i nærheden af Viby, men har en ven som yder IT-Support der. Så jeg giver din annonce videre til ham.

Held og lykke med projektet.
Avatar billede sonalias Seniormester
16. oktober 2014 - 11:28 #3
Ved at læse lidt op kan jeg se du har helt ret i at der er sket voldsomme forbedringer på den front #2 ;)
Avatar billede Per Frits Juniormester
16. oktober 2014 - 11:34 #4
Jeg aner desværre overhovedet ikke hvad i taler om? ;)

Jeg har brug for hjælp til at installere en 500GB SSD disk mere til at køre Windows og mine programmer på min PC og går ud fra at det er en temmelig basic og lavpraktisk opgave for en PC nørd.

/Per
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2014 - 12:28 #5
#1+2 er åbenbart enige om, at Raid er en dårlig ide på SSD. Det skal jeg ikke gøre mig klog på, men spørge, har du i det hele taget brug for Raid?
Hvis ikke, så er det jo ganske simpelt. SSD behandles bare som alm.
Sata diske. På den ene installeres Windows og programmer, og den anden kan være backup for vigtige data og måske også et Image af den partition hvorpå windows ligger.
På en stationær er installation af endnu en harddisk ikke noget problem. Det kan det være på en bærbar, hvis der ikke er indbygget plads til den. For så skal man skifte DVD drevet ud med en indsats så pladsen kan bruges til en harddisk. Men det er forhåbentlig ikke dit problem.
Avatar billede Per Frits Juniormester
16. oktober 2014 - 12:46 #6
Jeg ved ikke hvorfor dette her er blevet til en tråd om "Gode råd"???

Jeg har brug for en der kommer ud og montere en SSD mere i min computer som skrevet i mit indlæg.
/Per
Avatar billede Per Frits Juniormester
16. oktober 2014 - 12:47 #7
Lukker og opretter igen da der er gået spam i tråden...
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2014 - 13:01 #8
Og det er slet ikke faldet dig ind, at det ikke var spam, men var venligt ment? Jeg troede da, at du som et voksent menneske, med lidt hjælp, selv kunne finde ud af en så simpel opgave. Hvis du ikke kan det, kan du bare gå hen til den nærmeste skole, og hyre en af de store drenge. De kan allesammen klare den opgave.
Avatar billede sonalias Seniormester
16. oktober 2014 - 13:15 #9
Dette er et FORUM, IKKE et edb værksted!!!! Gå dog ned i din lokale it butik hvis du alligevel ikke vil have hjælp / råd fra et forum, i guder....
Avatar billede magic-mouse Novice
16. oktober 2014 - 13:21 #10
Jeg tror ikke jeg skal sende min ven videre, skal ikke sætte mit rygte / venskab på spil over useriøse kunder.
Avatar billede Per Frits Juniormester
16. oktober 2014 - 13:31 #11
- og det faldt dig slet ikke ind at jeg har brug for en til at løse en opgave for mig, præcis som jeg skriver? - Og ikke for en masse ligegyldig trivial info. om dit og dat?

Og hvad mener du der er galt med at henvende sig her på Eksperten.dk for at få løst en opgave, i modsætning til en skoledreng som du mener er bedste løsning?

Jeg har brugt Eksperten.dk i over 10 år og er mere end tilfreds med hvad alle de dygtige folk her kan tilbyde.

/Per
Avatar billede Per Frits Juniormester
16. oktober 2014 - 13:36 #12
Katagorien hedder Job/opgaver hvis det ikke er gået op for jer. Jeg leder efter en som er interesseret i et job/opgave, og ikke i hjælp og råd til selvhjælp.

/Per
Avatar billede magic-mouse Novice
16. oktober 2014 - 14:03 #13
Hej Per.

Jeg svarede iøvrigt på din henvendelse.

Men hvis du nu søger en person på eksperten som kan helde kaffe med sukker i din splinternye computer. Så vil jeg uanset hvad det er som er orsagen til at du henvender dig om det, straks som en god samarit informere dig om  at det er en meget dårlig ide, fordi jeg er i den overbevisning om at væske som er ledende sammen sat med en klistret substans overhovedet ikke er en god ide at hælde i følsom elektronik.

Så kan det være at en anden har hørt at på grund af udviklingen de sidste 10 år er kaffe faktisk en ret god ide, og at der findes meget energi at hente i sukker.

Hvor efter jeg straks erkender at det faktisk var korrekt.

OK! Overdrivelse fremmer forståelsen.

Der var INGEN som mente noget negativt med dette, og tanken var at forhindre dig i at til og med betale for at begå en fejl.

Det som mange så reagere over er din reaktion på en ellers så vel ment kommentar. Der findes en god kultur på eksperten, desværre er det sådan at hvis man bryder imod den, så vil det i de fleste tilfælde gi tilbageslag.

Jeg håber det gav lidt mere indsigt i hvad der skete.
Avatar billede Per Frits Juniormester
16. oktober 2014 - 14:41 #14
Jeg vil bare gerne give en nogle penge for at komme og putte en harddisk i en af mine computere så jeg ikke selv behøver at rode med det. That's all.

Derfor et opslag i job/opgaver.
Det er min erfaring at der sidder en masse dygtige ildsjæle her som gerne vil hjælpe og tjene en skilling. Dem støtter jeg langt mere op om end at gå i Elgiganten eller hvad i nu foreslår.

Det eneste spørgsmål jeg har stillet er: "Hvem er du og hvad er din pris" og det er sådan set det eneste jeg gerne vil vide.

Det er på ingen måde umuligt eller en dårlig idé med at sætte computeren op i en raid kæde med udgangspunkt i hvad der sidder i den og i betragtning af at vi bruger den til video redigering. Jeg gider bare ikke rode med den slags eller bruge tid på at sætte mig ind i den verden når der er pisse gode unge mennesker her som ved det hele i forvejen.

Og jeg begriber da overhovedet ikke at det er kommet hertil at jeg behøver at forklare hvorfor jeg slår en opgave op i job/opgaver. Det giver jo i bund og grund sig selv...

Nok om det...

/Per
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2014 - 16:01 #15
@keyser_soze
Jeg har set på de spørgsmål som du har svaret på. Umiddelbart kunne det se ud til at du har hjulpet mange bruge med dine svar, men lidt nærlæsning viser lige det modsatte. Det er stort se kun dig selv, som du har givet svar (point)
http://www.eksperten.dk/list/besvaret/keyser-soze?start=0

Du skriver:"Jeg har brugt Eksperten.dk i over 10 år og er mere end tilfreds med hvad alle de dygtige folk her kan tilbyde."
Det hænger jo ikke sammen med, at du stort set kun giver point til dig selv.
Avatar billede magic-mouse Novice
17. oktober 2014 - 11:20 #16
Ja, den generelle trend er at du enten ikke giver feedback på hvad det er som fungere, men istedet bare lukker tråden.

I flere tilfælde har du stillet et spørgsmål sent på aftenen og 3-4 timer senere er den lukket på en måde som giver lidt protest føelse at du ikke har fået svar mellem 19 og 24 på en hverdag.

I de tilfælde hvor du har fået svar har du tildelt points til dig selv istedet for den som har hjulpet.

Ovenstående punkter giver ikke direkte et indtryk af seriøsitet, hvilket sammen med din reaktion gør at jeg ikke vil henvise den kompetance jeg har til rådighed til dig.
Avatar billede Per Frits Juniormester
17. oktober 2014 - 11:40 #17
Ha Ha :-D har i hverken job eller familie?

Tænk at bruge tid på at analysere over 400 spørgsmål fra et online forum.

Lidt til den taberagtige side hvis i spørger mig. *ha ha*

Have a nice day!

/Per