Avatar billede jjbirk Nybegynder
16. oktober 2014 - 10:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se min delte mapper op andre maskiner

Bruger Windows 2008 server.

Jeg har delt en mappe på min server, som jeg gerne ville kunne tilgå fra mine andre maskiner (windows 7)

Men lige meget hvad jeg prøver, bliver den ikke synlig på de andre maskiner.
Når jeg gør det, fra en anden server også med windows 2008, har jeg ingen problemer.

Hvad skal jeg gøre ???
Haster derfor 200 point :-)
16. oktober 2014 - 11:10 #1
Er maskinerne i samme domæne/workgroup?
Avatar billede jjbirk Nybegynder
16. oktober 2014 - 11:24 #2
Ikke alle maskiner tilhøre samme domæne/worksgroup.
Men det gør de heller ikke på den anden server hvor der ikke er problemer fra.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
16. oktober 2014 - 12:46 #3
Har du prøvet at tilgå sharet via UNC?

\\IPpådinserver\Mappenavn

eg

\\10.0.0.10\MitShare
Avatar billede jjbirk Nybegynder
16. oktober 2014 - 14:24 #4
Ja så kan jeg komme ind i mappen.
Med vil gerne have den synlig på mit netværk, så alle maskiner kan komme på den mappe.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
16. oktober 2014 - 14:32 #5
Så skal du formetenlig have alle din computere i den samme workgroup, husk også at slå network discovery til på alle dine klienter for at kunne se den.

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/enable-disable-network-discovery#1TC=windows-7
Avatar billede jjbirk Nybegynder
16. oktober 2014 - 15:26 #6
hvorfor har jeg så ikke problemet på den ene server, der er de ikke i samme gruppe ?
Avatar billede nyhuus Nybegynder
16. oktober 2014 - 15:33 #7
Har du network discovery til på dine wokrstations?

Så vidt jeg husker er det som default slået til på serveren, men ikke på klienter.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
16. oktober 2014 - 15:53 #8
Mærkeligt, når jeg følger denne vejledning
http://windows.microsoft.com/en-us/windows/what-is-network-discovery#1TC=windows-7

og efter jeg har gemt, når jeg så går der ind i gen er den ikke sat til on
men hoppet tilbage til off igen
Avatar billede jjbirk Nybegynder
17. oktober 2014 - 10:44 #9
Ingen der har bud/løsning ??
Avatar billede jjbirk Nybegynder
09. november 2014 - 20:37 #10
Lukker