Avatar billede HOYde Nybegynder
16. oktober 2014 - 11:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opel Zafira 2014 Cosmos

Jeg har læst, at der fra 2016 kommer lovkrav om, at der inde i bilen skal være mulighed for at aflæse dæktrykket.
Jeg håber der sidder en ekspert derude, der kan svare mig på, om min 2014 Opel Zafira har det målegrej i sig, som kan måle det hvis jeg køber de aktuelle ventiler. Altså er det allerede installeret i displayet og skal bare aktiveres?Hvad mon sådanne ventiler koster?
Jeg var forbi den lokale Opel forhandler i dag, men det kunne de ikke svare på, de havde dog en bil mangen til min i udstillingen, der havde den funktion indbygget og den havde også andre ventiler på.
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. oktober 2014 - 11:42 #1
Mon ikke det bare er på nye biler?

"Fra 1. november 2014 skal alle nye personbiler, der sælges i EU, være udstyret med det automatiske dæktryk overvågningssystem - TPMS."
Avatar billede HOYde Nybegynder
16. oktober 2014 - 12:54 #2
Det er rigtig at det kun er et krav på nye biler, men det er slet ikke pointen. Jeg ønsker at få det på min nye bil, så hvis ved om den har det i sig, eller dens computer kan indstIlles så den kan det, vil jeg gerne høre fra dig.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. oktober 2014 - 16:34 #3
fra din reg-attest har du stelnummer.
Skriv til Opel (med stelnummer, så de kan spore den præcise bil), og bed pænt om oplysningerne.
Avatar billede HOYde Nybegynder
30. december 2014 - 14:58 #4
Den lokale Opel forhandler oplyser, at de specielle ventiler bare skal monteres på/i fælgen og efter en kort tur vil bilen computer opdage dem og vise dæktrykket.
Ulempen ved disse ventiler er, at et sæt (4 stk) koster 2500 monteret og afblanceret. Hvis man punkterer og fylder dækket med det moderne lapfyld så ødelægges ventilen.