Avatar billede _et Praktikant
16. oktober 2014 - 14:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvornår/skal jeg konvertere myisam tabel til innoDB

Hej.

Jeg har en myisam tabel på ca 5gb med 18,5milioner rækker

Den er MEGET langsom ved nogle querys og nu har jeg lavet en test hvor jeg har konverteret den til en innoDB hvilket har forbedret select tiden på en specifik query med mere end faktor 1000.

Kan det tænkes at være forbundet med at engine nu er innoDB eller at index er opdateret og at tabellen er optimeret som følge af konverteringen. - Konkret: Er det InnoDB der er hurtigere ved store tabeller?

Er der nogle guidelines for tabel størrelse/antal rækker kontra engine type?
Avatar billede Slater Ekspert
16. oktober 2014 - 15:09 #1
Før i tiden var det sådan at MyISAM læste hurtigere men skrev langsommere end InnoDB, så man skulle overveje hvor mange læsninger vs. skrivninger man forventede at gøre i den database.

I dag er InnoDB bedre til alting, og er også den officielle MySQL storage engine, og nu ved helt at udgå. Generelt bør du benytte Inno til alting af de to.
Avatar billede Slater Ekspert
16. oktober 2014 - 15:10 #2
Hov, og MyISAM er ved at udgå. Ikke InnoDB.
Avatar billede _et Praktikant
18. november 2014 - 17:41 #3
Tak for hjælpen.
Svar hvis du vil have point

Mvh
Teddy
Avatar billede _et Praktikant
10. september 2015 - 13:51 #4
lukket