Avatar billede Svenne1 Nybegynder
17. oktober 2014 - 10:20 Der er 2 kommentarer

CD Brænding

Hej. Jeg har brændt mange cd'er, men på det seneste er det gået i udu. Jeg har 2 brændere (ekstern og intern) og begge giver det samme resultat. Jeg lægger en tom cd (Verbatin) i skuffen, starter programmet (har prøvet 3 forskellige), vælger musikfiler og starter brændingen. Det hele forløber normalt, jeg følger med på skærmen. Jeg kan ikke afspille cd'en, hverken i mit anlæg eller på pc'en. De enkelte filer fylder kun 1 kb. ?? Filerne hedder track1.cda. de indeholder ikke musik. Filerne, som jeg brænder, fylder f.eks 5-9 mb., og kan afspilles på min pc, men når jeg brænder dem på cd, blir de til cda-filer. Hvad gør jeg forkert ?? Jeg bruger Ashampoo, men resultatet er det samme med andre programmer.
17. oktober 2014 - 10:47 #1
CDA-"filerne" som du ser på CD'en på din pc, er ikke filer i normal forstand.
Det er et link til hvor det enkelte musiknummer starter på CD'en, så den del af det, er helt som det skal være.
Der er med andre ord forskel på den måde data lagres på cd'en  om det er en datadisk eller en musikdisk.

Jeg ved godt at det ikke afhjælper dit problem, men giver dig måske mulighed for at søge i den rigtige retning.
Avatar billede Svenne1 Nybegynder
17. oktober 2014 - 12:26 #2
Tak for hjælpen. Jeg fandt ud af det :-)