Avatar billede kurtba Ekspert
17. oktober 2014 - 20:56 Der er 1 løsning

Sætte ekstra router efter Cisco EPC3925 fra yousee

Jeg har internet via Yousee og tidligere havde jeg bare deres modem og så min egen billige wifi router og havde fint signal i hele huset. Så fik jeg ovenstående router med indbygget wifi fra yousee, men dens rækkevidde er absolut ikke imponerende - tværtimod. Så nu vil jeg prøve at sætte en Netgear r6100 wifirouter op efter Cisco.en. Så har jeg hørt, at man skal disable dhcp på Cisco og lade Netgear styre det.
Men hvor i router gør jeg det. Jeg kan se, at man under administration kan ændre working mode til Bridge only i stedet for router mode.
Under Setup - Lan setup kan man enable og disable DHCP server.
Hvilken af de 2 skal man vælge eller skal begge vælges eller skal man gøre andet - eller gøre yderligere?
Avatar billede kurtba Ekspert
01. november 2014 - 01:06 #1
Indtil videre har jeg valgt at lade Netgear routeren virke som access point i stedet for, idet den selv foreslog det under opsætningen, og det foregik helt automatisk.
Nu skal jeg så bare finde et godt sted at placere den, men der er lige noget ommøblering, som skal på  plads først.
Efterfølgende vil jeg måske prøve at slå dhcp fra i Cisco og bruge Netgear som router, for at se hvad der er bedst.