Avatar billede contici Nybegynder
18. oktober 2014 - 07:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor er knap altid foran tekstboks?

Jeg har indsat en knap og en tekstboks i en Excel fane. Jeg har sat dem til at overlappe hinanden, men lige meget hvad jeg gør, så er knappen altid forrest. Jeg har prøvet at højreklikke på knappen og trykke "Placer bagerst", men det hjælper ikke.

Dette er i Excel 2007. Hvis jeg prøver det samme i Excel 2010 er der ingen problemer.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. oktober 2014 - 09:27 #1
Microsoft laver ikke fejl, så det er en feature. Og sikkert pga brugerhenvendelser har de ændret i denne feature. Lev med det, og lad være med at overlappe ting.
Avatar billede contici Nybegynder
20. oktober 2014 - 08:07 #2
Super svar, det kan jeg virkelig bruge til noget!
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
20. oktober 2014 - 11:38 #3
Hvis din knap er fra Kontrolelementer for formular kan det ikke lade sig gøre i Excel 2007. Prøv i stedet for en knap at indsætte for eksempel et rektangel fra Indsæt/Figurer. så virker det fint. Du kan selvfølgelig lave 3D-pynt af rektanglet (eller tilknytte en macro) hvis du ønsker det.
Avatar billede contici Nybegynder
22. oktober 2014 - 07:35 #4
@xl-Enthusiast: Læg et svar, du får point!
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
22. oktober 2014 - 08:31 #5
OK.