Avatar billede oppes Seniormester
18. oktober 2014 - 10:31 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

old

Jeg har nogle filer på min komputer der hedder Windows old -`?
Kan man bare slette dem eller er det noget der skal vare for alltid?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. oktober 2014 - 10:34 #1
de kan slettes - de er der bare hvis du manglede lidt data efter opgradering. Gør du ikke, så slet.
Avatar billede oppes Seniormester
18. oktober 2014 - 10:40 #2
ok jeg tjekker lige først. Det mere det at de opstod når jag upgarderede win7 til win 8 . Men jeg vil bare bygge win 8 ingen gamle programmer osv.
Avatar billede oppes Seniormester
18. oktober 2014 - 10:41 #3
Eller man måske kunde flytte dem på et drev for sig selv, jeg mener at lave en ny partition for bare dem.?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. oktober 2014 - 11:54 #4
det vil være spild. Bare tjek, at dine data (dokumenter/billeder osv) er i win8, og slet .old mappen.
Avatar billede haverslev Novice
18. oktober 2014 - 12:03 #5
I forbindelse med en opgradering fra W til W8 kan man vælge om den skal gemme personlige filer (dokumenter, billeder osv.) eller man kan sætte den til at gemme "ingenting" og der gemmes ikke billeder, dokumenter i selve W8 installationen.

Men uanset om man har valgt det ene eller det andet under opgraderinen, så er tingene stadig at finde i Windows old. mappen (gamle W7 installatin) og hvis man skal bruge billeder osv. derfra og være sikker på at man har dem i sin W8 installation, så kan de hentes/overføres INDEN man sletter Windows old. mappen

Hvordan du får fat i dem igen:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/restore-files-upgrade-windows-old
Avatar billede oppes Seniormester
18. oktober 2014 - 19:35 #6
haverslev - så kan jeg godt flytte old på en anden partition?
Avatar billede oppes Seniormester
18. oktober 2014 - 19:35 #7
hdd er ju på 1500GB
Avatar billede haverslev Novice
18. oktober 2014 - 22:05 #8
" så kan jeg godt flytte old på en anden partition?"

Ja - ingen problem i at flytte den - men,

Hvis du har nogle ting i Windows old. mappen af f.eks. dokumenter, billeder osv. - som du IKKE har fået med over i W8 installationen, så skal disse hentes manuelt fra den partition du ligger mappen Windows old. over på.

Du kan ikke bruge det automatiske værktøj der er til formålet i mit link, hvis du flytter Windows old. over på en anden partition, da programmet vil lede efter Windows old. på c-drevet.

Hvis du er 100% sikker på at have alt i din W8 installation og ikke har behov for at hente andet fra Windows old. - ja så vil jeg sige som claes57, slette den og brug pladsen til noget andet :-).
Avatar billede oppes Seniormester
19. oktober 2014 - 06:50 #9
ok, men nu er stødt på et andet problem- jeg kan ikke mere komme på D:drev , hvor jeg kører win 7`-  ????
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2014 - 12:27 #10
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2014 - 12:29 #11
Avatar billede oppes Seniormester
19. oktober 2014 - 19:54 #12
Nej, det var mit egen fejl fandt ud at jeg har flyttet win 7 til dokument mappen på Q:drevet.

Nu virker allt igen . Tak for deltagelse til begge to vil I ha påoints så SVAR.
Avatar billede Lasse Praktikant
20. oktober 2014 - 09:12 #13
Du skal blot kører en diskoprydning!

åben diskoprydning, klik på knappen " Ryd op i systemfilerne", gennemfør diskoprydningen, så vil windows.old forsvinde!
Avatar billede haverslev Novice
20. oktober 2014 - 19:00 #14
#12
Nu virker allt igen . Tak for deltagelse til begge to vil I ha påoints så SVAR

Ellers tak, det er claes57 som skal lægge et svar.
Avatar billede oppes Seniormester
21. oktober 2014 - 23:55 #15
Claus - SVAR!
Tak for interesse til alle
Avatar billede oppes Seniormester
24. oktober 2014 - 16:09 #16
Claesd vilæ vel ikke svare så venter jeg til morgon tidligt på lørdag føre jeg slukker sprgsmlt
Avatar billede haverslev Novice
24. oktober 2014 - 18:48 #17
Ja, claes57 har været på eksperten og må have set at du ønsker svar fra ham.
Så du kan vist godt gå ud fra at han ikke vil svare her i tråden.
Du lægger bare selv et svar og acceptere dette