Avatar billede per2edb Praktikant
18. oktober 2014 - 12:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hoppe frem og tilbage mellem koder

Jeg søger en smart måde at hoppe frem og tilbage mellem koder lagt i Forms procedure og koder i Modulet

Jeg har brugt søg men det er omstændigt. Finder der ikke nogle bookmark man kan skifte imellem?
Avatar billede fdata Forsker
18. oktober 2014 - 16:11 #1
Jo da.

Både i Access 2010 og 2013 ligger der nederst i Edit menuen værktøjer til at indsætte/slette bookmarks, hoppe mellem dem og slette dem alle.

Du kan evt. smide værktøjerne op i værktøjslinjen via Højreklik/Tilpas/Edit.
Avatar billede per2edb Praktikant
18. oktober 2014 - 16:27 #2
Jeg har set Bookmark
Jeg kan også sætte et

Men jeg kan ikke fine ud af hvordan man hopper fra et til et andet
Jeg har googlet det men intet fundet heller ikke hos MS
Avatar billede fdata Forsker
18. oktober 2014 - 17:13 #3
Jamen, de ligger jo samme sted: Næste bookmark, forrige bookmark.
(Jeg mener ikke at du kan navngive bogmærker og hoppe til en vilkårlig)
Avatar billede bvirk Guru
18. oktober 2014 - 17:54 #4
Hvis det ikke lige er spottet, så kan man hoppe fra kald til definition vha højrekliksmenu (og tilbage i en hvis udstræning)
Det kan også bruges til finde globale sub/functions - at skrive de første 2-3 bogstaver i immediate vinduet - fuldføre med <ctrl><space> og vælge definition i højrekliksmenu
Avatar billede per2edb Praktikant
18. oktober 2014 - 18:04 #5
Lige et såærgsmål mere
Jeg sidder og bakser ed at få valutakurser ind i Access fra en extern kilde der daglig opdaterer

Kan det lade sig gøre
Hvis ja opretter jeg et officiel spørgsmål
Avatar billede bvirk Guru
18. oktober 2014 - 18:15 #6
Hvis extern kilde tilgængeligt format kan det sikkert lade sig gøre.