Avatar billede philip_sommer01 Nybegynder
18. oktober 2014 - 16:04 Der er 7 kommentarer

Videoredigeringprogram (GRATIS)

Hej jeg skal bruge et godt videoredigeringsprogram som er gratis og er godt at bruge og lave efekter og tekster over billede og video. :D

Jeg har virkelig bare ledt og ledt hjæææælp!!!
Avatar billede haverslev Novice
18. oktober 2014 - 16:39 #1
Vid ikke om du er klar over det, eller måske er det ikke avanceret nok til dit brug - men
Hvis du kører Windows 7 eller nyere, så har du et ganske udmærket video redigerings program deri og som hedder "Movie live maker". Dette åbnes f.eks. ved at klikke på start, skriv "movie live maker"

Hvis du f.eks har XP, så kan det hentes her ( gå i bunden af siden  og tryk på Start download og vælg XP system )
http://www.brothersoft.com/windows-movie-maker-download-67210.html
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2014 - 22:06 #2
der findes ikke noget gratis, udover det i windows..
Avatar billede MADOlsen Forsker
20. oktober 2014 - 11:31 #4
#1 Synes nu personligt,at Windows 7-versionen af Movie Maker (Windows Live Movie Maker) er nærmest ubrugeligt. Vista-versionen derimod var ganske udemærket, og jeg brugte den selv i lang tid.

Har dog ikke brugt programmet de senere år, så tør ikke sige, om det er blevet forbedret igen.
Avatar billede haverslev Novice
20. oktober 2014 - 12:15 #5
fedeko > Har du så ikke et alternativ ?
Ellers giver du jo KUN din holdning om programmet og har så i øvrigt ikke brugt det i de seneste år.!
Avatar billede MADOlsen Forsker
20. oktober 2014 - 14:25 #6
Udover at fortælle min mening om Windows Live Movie Maker, så retter jeg jo altså også en potentiel misforståelse.
For når man læser #1, så får man jo den opfattelse, at man skal have Windows 7 eller nyere for at kunne bruge Microsofts gratis redigeringsprogram.
Dette er jo, som jeg også påpeger, ikke rigtigt.

Og nu skriver trådstarter jo ikke, hvilket styresystem han har, så det er da i allerhøjeste grad relevant at nævne en mulighed, der fungerer på Windows Vista.

Men du har ret i, at jeg, forudsat at trådstarter bruger Windows 7 eller nyere, ikke anbefaler noget gratis alternativ, men det gør jo ikke mit indlæg irrelevant.

Og nej, jeg har ikke brugt det for nyligt. Min sidste Vista-PC døde ca. samtidig med, at jeg blev færdiguddannet, og derfor ikke var begrænset af en skrøbelig SU-økonomi mere, og jeg har derfor brugt betalingssoftware siden.

Og da det indtil videre er lykkedes mig at undgå Windows 8.X, så kan jeg ikke udtale mig om, om tingene har ændret sig der.
Avatar billede haverslev Novice
20. oktober 2014 - 17:20 #7
For når man læser #1, så får man jo den opfattelse, at man skal have Windows 7 eller nyere for at kunne bruge Microsofts gratis redigeringsprogram.
Dette er jo, som jeg også påpeger, ikke rigtigt

Jo jeg nævner da også XP, da Movie maker ikke er en default del deri, men kan installeres vi servicepacks eller hentes seperat.

At der så ikke nævnes Vista`s Movie maker i den sammenhæng er korrekt - men som du selv siger, det er vist kun folk på SU der holder fast i Vista :-)

Og vil man bruge Movie maker i w7 og W8, så kan de så men også hentes og installeres, såfremt man hellere vil bruge den frem for Movie Live Maker
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/get-movie-maker-download