Avatar billede BenjaminLarsen Nybegynder
18. oktober 2014 - 18:20 Der er 4 kommentarer

Harddisk booter ikke selv

Hej,

Jeg har netop lige invisteret i et nyt motherboard. Jeg har derfor installeret min SSD og HDD på det nye bundkort, men der sker noget mystisk.

Når systemet er startet op, registrerer denne kun SSD'en, ikke HDD'en. Når jeg så lytter til selve HDD'en, så er den ikke engang startet. Det er så nødvendigt at tage powerkablet ud af selve HDD'en og ind igen, hvorefter skiven starter med at dreje og systemet registrerer harddisken.

Jeg har forsøgt både at skifte satastik og -port samt prøve et andet powerkabel - samme resultat.

Nogle forslag til hvordan dette kunne løses, tages i mod med kyshånd! :-)

Benjamin
Avatar billede sadolin1978 Novice
18. oktober 2014 - 23:26 #1
Har du set i Bios om den sata port du tilslutter er din HDD til er enablet ??
Avatar billede BenjaminLarsen Nybegynder
18. oktober 2014 - 23:32 #2
Da jeg både har forsøgt forskellige sata porte, samt at den fungerer fint når man sætter power til på ny, går jeg stærkt ud fra den port virker - den virker fint nu jo, men hvis jeg vælger at slukke for PC'en og tænde den igen, så er den død - indtil jeg tager strømmen fra HDD'en og sætter den til igen. :-(
Avatar billede sadolin1978 Novice
18. oktober 2014 - 23:55 #3
hvad sker der hvis du vælder at bytte om på din SSD og HDD og hvad siger Bios om dine sata porte
Avatar billede BenjaminLarsen Nybegynder
19. oktober 2014 - 17:26 #4
Hej,

Det er samme resultat. Hvis jeg kiggger på under bios, er det eneste jeg kan se med sata bare, at der står "not present" ved alle sataporte undtagen den ssd'en er i - ind til jeg tager strømmen fra hdden og sætter den til igen.