Avatar billede GlennV Novice
18. oktober 2014 - 19:15 Der er 4 kommentarer

Kan ikke installere adblock på chrome?

Hej Experten.dk,

Denne PC nægter at lade mig installere Adblock.

Jeg har søgt lidt, men har kun nået frem til lettere kryptiske svar, hvor jeg desværre ikke selv er en så erfaren bruger på dette punkt.

Google indstillinger skriver følgende: Opdateringer er deaktiveret af administrationen. (Hvilket er hvad jeg såfremt har fundet frem til er min knude). Hvordan ændres dette, og vil jeg være i stand til at installere Google Adblock herfra?

På forhånd tak :)
Avatar billede nyhuus Nybegynder
19. oktober 2014 - 01:59 #1
Er det en pc der er i et domæne?

hvis det er, kan det være administrativt deaktiveret via gruppe politik
Avatar billede GlennV Novice
19. oktober 2014 - 21:27 #2
nyhuusdk,
yes, yes... I know some of these words! :D

Som jeg også skrev, er jeg ikke så erfaren inden for dette, hvorfor jeg desværre ikke forstår hvad du skriver. Kan du skære det ud i pap for en som mig :)!?
Avatar billede nyhuus Nybegynder
19. oktober 2014 - 21:32 #3
Hvis det er på et arbejde, er computeren højst sansynligt del af et domæne, her er der nogle adminsitratore der kan bestemme hvad man må og ikke må på domænet, denne styring kaldes "Group policy".

Så det kan være din IT administrator har blokeret for tilladelsen til at installere 3. parts tilføjelser i Chrome.
Hvis din pc da er i et domæne
Avatar billede GlennV Novice
20. oktober 2014 - 18:57 #4
Det giver mening! :)
Tak, men jeg skulle nok have været en smule mere præcis i min beskrivelse: Nej, computeren er ikke en del af et domæne :)