Avatar billede nixi1978 Nybegynder
18. oktober 2014 - 22:44 Der er 10 kommentarer

KRYPTERING PROGRAM TIL USB STIK SØGES

Hej
Er der nogen her inden der kender et godt  kyperings program som kan kryptere hele usb nøglen som er på 32 GB eller en hel exetern HDD på 700 GB.

Det skal virke på den måde at lige så snart jeg sætter usb stikket i en anden computer ind min egen beder den om password.

Håber nogen kan hjælpe mig.

Forrasten bruger jeg windows 8,1
Skal kunne bruges på windows 7 og 8,1
Avatar billede sadolin1978 Novice
18. oktober 2014 - 23:28 #1
prøv shaereware on sale de har  tit programme af denne type, samt en masse andet skrammel gratis eller billigt
Avatar billede Jannickhess Professor
19. oktober 2014 - 00:32 #2
I windows 8.0 og 8.1
Er der et program der hedder Bitlocker-Drevkryptering

Du kan finde det under Kontrolpanel.

Jeg bruger det selv,

JH
Avatar billede groenaert Novice
19. oktober 2014 - 08:18 #3
Freeware programmet VeraCrypt er et godt bud. Det er baseret på TrueCrypt.
https://veracrypt.codeplex.com/

Venlig hilsen

Grønært.
Avatar billede nixi1978 Nybegynder
19. oktober 2014 - 12:18 #4
Tak skal du have det vil jeg da lige undersøge :)
Go dag :)
Avatar billede nixi1978 Nybegynder
19. oktober 2014 - 12:24 #5
Hej spoergejoergen_15
Jeg kender godt programmet, men jeg har det ikke på min pc da jeg bruger windows 8.1 og ikke windows 8.1 N eller 8.1 Pro

Men tak for dit svare :)
Avatar billede nixi1978 Nybegynder
19. oktober 2014 - 12:30 #6
Hej Grønært.

Mange tak for dit forslag det ser lovende ud.
Jeg vender tilbage vis det ikke lige virker for mig.

Hilsen
Nixi 1978
Avatar billede Blueeyez Mester
19. oktober 2014 - 14:07 #7
Husk lige på at truecrypt er lukket og der snakkes om hvor sikker veracrypt er når de bygger ovenpå truecrypt kode... (Blot hvad jeg har hørt mig til på linux podcasts)
Avatar billede nixi1978 Nybegynder
19. oktober 2014 - 15:27 #8
Hej Blueeyez
Tak for rådet, jeg har heller ikke hentet det da jeg kunne se det ikke lige var det jeg søgte.

Har du et godt program til at Krypter HELLE usb stik eller exetern HDD

Det skal virke sådan at når jeg tager og sætter usb i en fremmed computer så beder den om en kode. ikke noget med at man først skal til at indstaller programmer...

Ha en go dag

Med venlig hilsen
Nixi 1978
Avatar billede Blueeyez Mester
19. oktober 2014 - 15:52 #9
Ikke til Windows. Jeg kører linux Ubuntu og vi har et indbygget, men det gør så os at de kun kan læses på Ubuntu/visse linux systemer.

Husk dog at gemme dataen unrypteret også, da der kan ske fejl og kryptering er jo lavet til at beskytte data og kan derfor ikke reddes hvis du laver fejl!
Avatar billede martinos12 Nybegynder
05. marts 2015 - 16:41 #10
Prøv at skriv til http://www.usb.dk de har været super flinke til at hjælpe mig med det.