Avatar billede mfj31dk Nybegynder
20. oktober 2014 - 11:31 Der er 3 kommentarer

Restore en 66.711.265 b stor DB

Jeg har det problem, at jeg skal have en stor backup 66.711.265 retoret i en ny database.
Forhistorien er den at databasen kører sammen med en Prestashop og i den gamle version opstod der en fejl som ikke kunne udbedres og Prestashoppen kunne ikke opgraderes og gik ned og shoppen kunne ikke anvendes.
Jeg havde naturligvis taget en backup direkte fra Mysql databasen, men på grund af størrelsen har jeg ikke kunne genindlæse dataene.
Jeg har forsøgt at få supporterne hos hostingfirmaet til at hjælpe, men det kunne de ikke. Jeg har (på anbefaling)forsøgt med SQL Dump splitter, men det viste sig at programmet ikke kunne hjælpe mig.
Derfor:
Er der nogen her hos Eksperten som kan hjælpe mig med råd om hvad jeg skal gøre for at få backuppen læst ind da det drejer sig om ca. 500 varenumre så det er jo ikke ligegyldig om jeg kan få de gamle date læst ind eller at starte helt forfra.
På forhånd tak
Mvh
Mfj31dk
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. oktober 2014 - 12:37 #1
Det skal du helst ikke gøre via phpmyadmin - altså via en webbaseret adgang til databasen. Det egner sig kun til småting.

Men du kan sagtens, hvis du får en direkte adgang til mysql-databasen. Enten fordi de giver dig adgang til mysql på port 3306 fra din egen maskine, eller giver dig en kommandolinie-adgang på deres server (ssh).

Kan/vil de ikke det, så er konklusionen at de kun vil have databaser i legetøjsstørrelse.

Men en sql-splitter burde, med en masse bøvl og besvær, strengt taget være muligt.
Avatar billede mfj31dk Nybegynder
20. oktober 2014 - 22:31 #2
Jeg har en direkte adgang til mysql-databasen, men uanset hvad jeg gør så vil det ikke lykkedes og jeg har spurgt support hops min host, men de kan eller vil ikke hjælpe.
Avatar billede sth Novice
26. november 2014 - 10:45 #3
jeg bruger normalt aldrig phpmyadmin, anvender typisk heidisql, kan hentes her og er gratis: http://www.heidisql.com/