20. oktober 2014 - 12:03 Der er 1 løsning

Kald af MAIN-MENU Item fra ALT+I tastetryk.

HEJ,

På min kundeform har jeg mulighed for at oprette kunder ved at taste ALT og I  (ALT I for indsættelse, ALT R for redigering, og ALT D for sletning (delete)).

Men jeg har to typer kunder: KONTANT- og KONTO-kunder, og de har hver sit skema (~ form), så jeg kan ikke bruge ALT I kritikløst.

Min MAIN-MENU ser sådan ud:

Mainmenu.Item[0].Caption := 'Filer';

(her følger en del under-items- som ikke er relevante her... )

Mainmenu.Item[1].Caption := 'Funktioner';

MM.item[1].Item[0].Caption := 'Nye kunder';

Har her en sub-menu

MM.item[1].Item[0].item[0].Caption := 'Kontant kunde';
MM.item[1].Item[0].item[1].Caption := 'Konto kunde';

osv...

Spørgsmålet er: HVordan kan jeg med ALT + I få vist denne MAINMENU's  *MAINMENU.item[1].Item[0].Caption := 'Nye kunder';*?

(Jeg kan løse det med en "ægte " popup, men hvorfor ikke genbruge hvad der er ...)

KRistian
21. oktober 2014 - 13:16 #1
Snakkede med en kollega om problemet.

Løsninger er at SIMULERE ET TASTETRYK  - eller rettere at SIMULERE 2 tastetryk:

ALT U (kalder funtioner og da 1. item er INSÆT (som samtidig viser sub-tabllen KONTANKT / KONTO ) er det s¨bare at simulere en HØJRE-PIL tast:

Sådan:

  keybd_event(VK_MENU, 0, 0, 0);  // simuler "Alt" tastetryk
  keybd_event(Ord('U'),0,0,0);    // simuler "U" tastetryk
  keybd_event(VK_RIGHT, 0, 0, 0);  // simuler VE-PIL tast
//
// Husk at frigive tasterne; ellers vil de forblive i
// "aktiveret-tilstand" og der vil ske mærkelige ting !
// Men frigiv tasterne i modsat retning.
//
  keybd_event(VK_RIGHT,0,KEYEVENTF_KEYUP,0);
  keybd_event(VK_MENU,0,KEYEVENTF_KEYUP,0);
  keybd_event(Ord('U'), 0,KEYEVENTF_KEYUP,0);

Det løste problemet...

Kr