Avatar billede rsorgenfri Novice
20. oktober 2014 - 12:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sammenlign celle med kolonne for at få unik værdi

Jeg har et ark med flere kolonner hvor jeg skal skal finde unikke værdier.

Kolonne A indeholder leveringskundenummer
Kolonne B indeholder betalingskundenummer (kan være samme som A)
Kolonne C indeholder B hvor der er forskel på A & B og ellers tom.
Kolonne D skal indeholde de data fra C som ikke findes i A. Ellers skal den bare være tom.

Hvis C1 = A1:A10000 -> tom celle
Hvis C1 ikke findes i A1:A10000 -> indsæt C1

Giver det mening? Og kan det lade sig gøre at søge på den måde. Jeg har prøvet med flere forskellige vopslag osv., men kan ikke få det til at virke.
Avatar billede anedi Ekspert
20. oktober 2014 - 13:29 #1
Prøv denne i D2 og træk ned:
=HVIS(C2<>"";HVIS(ER.FEJL(SAMMENLIGN(C2;$A$2:$A$1000;0));C2;"");"")

Vh
Anedi
Avatar billede kim1a Ekspert
20. oktober 2014 - 13:51 #2
Hvis jeg forstår korrekt, så kan det løses således:

i kolonne C:

if(A1<>B1;B1;"")

i kolonne D:

if(C1=A1;"";A1)

Hvis jeg da forstår din beskrivelse rigtigt.
Avatar billede rsorgenfri Novice
20. oktober 2014 - 14:47 #3
Hej Anedi

Den virker perfekt som jeg havde regnet med.

Efter oversættelse til engelsk og indsættelse i mit ark ser den således ud:

=IF(C13<>"";IF(ISERROR(MATCH(C13;$B$2:$B$15000;0));C13;"");"")

Du må gerne skrive et svar så du kan få dine point :-)

Mange tak for hjælpen
Avatar billede anedi Ekspert
20. oktober 2014 - 15:05 #4
Det var godt det kunne bruges.

Vh
Anedi