Avatar billede JonaZzz Nybegynder
20. oktober 2014 - 15:38 Der er 3 kommentarer

Køb af fjernsyn

Søger råd til køb af nyt fjernsyn, da jeg ikke aner ret meget om det. Håber der er nogle IT-kyndige der gider hjælpe mig!

Det skal primært bruges til film, fodbold og PS4 (fifa). Det skal helst være 40-50" og min prisklasse er op til 5000 kr, men helst under 4000.

Har selv kigget på det her fjernsyn, er det pengene værd, eller kan det gøres billigere ud fra mine behov?
www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/TX47AS650E/panasonic-47-3d-smart-led-tv-tx47as650

Håber i kan hjælpe!
Avatar billede bonogo Nybegynder
20. oktober 2014 - 22:14 #2
Generelt laver Panasonic rigtig gode tv, så det er et meget godt bud.

Hvis jeg skulle købe tv , ville jeg dog være opmærksom på, om det var forberedt til det næste tv signal hevc, som kommer til at overtage mpeg4, eller om der er en opgraderingsmulighed for det.

Så spørg evt. en ekspedient om det har opgraderingsmulighed, eller allerede er klar til det.

HEVC (H.265) (fremtidig afløser for MPEG4)

HEVC (High Efficiency Video Codec) er en ny videokodningsstandard. HEVC er for MPEG4 (H.264), hvad MPEG4 var for MPEG2: En ny videokodningsstandard, der har som mål at halvere den nødvendige bitrate i forhold til MPEG4, det kan fx betyder dobbelt så mange tv-programmer eller bedre billedkvalitet. HEVC-standarden (H.265) blev publiceret som endelig standard i april 2013.
En overgang fra MPEG4 til HEVC vil rumme alle de samme udfordringer (nye tv eller set top/zapper-bokse) og muligheder (bedre billedkvalitet, flere programmer) som overgangen fra MPEG2 til MPEG4. HEVC er ved at blive taget i brug til streamingtjenester på nettet, og vil også på sigt kunne bruges til nye programmer på satellit-tv, antenne-tv og kabel-tv.

HEVC kommer, men hvornår det sker for fx antenne-tv og kabel-tv, er endnu alt for tidligt at spå om. Streaming tjenester er så småt begyndt at benytte HEVC. I maj 2014 er der kun ganske få TV, der understøtter HEVC i et vidst omfang.
Avatar billede klavil Seniormester
21. oktober 2014 - 20:47 #3
Ville vælge det Panasonic tv. Skal du have et af de nyeste TV indenfor 4K samt med fremtidens Codecs til tv er du i en hel anden prisklasse.
Hvis du har fællesantenne vil jeg på ingen måde være bekymret for at du ike vil kunne tage deres kanaler om nogle år. Det er ikke lang tid siden de slukkede for det analoge signal og tvang folk til at vælge Mpeg 4 fremfor Mpeg 2, og på den måde fordoblede deres plads til kanaler og da vi iøjeblikket ikke har mere end 50 kanaler i største pakke vil der gå nogen tid inden de investerer alt deres udstyr i det.