Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2014 - 16:40 Der er 9 kommentarer

Montering af telefonstik i væg

Hej
Jeg har behov for hjælp til en guide til - helt fra bunden -, at etablere et telefonstik i væggen.
Er der nogle, som ved hvor jeg kan finde dette eller hjælpe med samme?
Kan det passe, at der er et bly-agtigt kabel, der skal sluttes til?
VH Jesper
Avatar billede Antlars Novice
20. oktober 2014 - 17:39 #1
Du mangler at komme med lidt oplysninger:
Hvor skal du have trukket kablet fra? - Indendørs eksisterende stikdåse?
De "bly-agtige" kabler brugtes førhen udendørs i jorden og op på monteringsdåsen udv. på muren.

-Hvad med at købe et tlf. forlængerkabel med påmonterede stik. Så kan man selv begynde at fastgøre bagfra (fra stikdåsen) og hen til hvor det skal tilsluttes (der bruges kun 2 ledere).
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2014 - 17:44 #2
Kablet skal trækkes i stuen, hvor der pt ee en ufunktionel stikdåse i væggen. Jeg bor på fjerde sal men der var en stump blykabel i væggen, som dog ikke var sluttet til. Når du siger førhen, er det så ikke længere noget der skal bruges?
Avatar billede Antlars Novice
20. oktober 2014 - 18:00 #3
Der er ingen krav om det ved alm. indendørs installation.
Hvis du sendte bud efter en tlf.montør ville han komme med noget ganske alm. tyndt tlf.kabel og en klamme-pistol til ophæftning.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2014 - 18:12 #4
Er det ikke noget jeg selv kan gøre? Den ende der ikke skal i telefonstikket, hvordan bliver den forbundet til telefonnetværket uden forbindelse til bly-kobber-ledningen?
Avatar billede Antlars Novice
20. oktober 2014 - 18:24 #5
Fungerer tlf.stikket i stuen??
Avatar billede Antlars Novice
20. oktober 2014 - 18:30 #6
Undskyld, men når du skriver "i stuen", mener du så i stueetagen eller din stue på 4. sal?
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2014 - 18:33 #7
Nej. Det gør det ikke. Og jeg mener fjerde sal.
Avatar billede Antlars Novice
20. oktober 2014 - 18:35 #8
Det kunne tyde på, at den stump "blykabel" i væggen (hvis det er bag den gamle stikdåse)er det kabel som går til den udv. samledåse. Der er den nok afmonteret. Den samledåse må kun åbnes af tlf.folk.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2014 - 18:43 #9
Ok, tak for svaret. Jeg må få en tekniker ud.