Avatar billede robotten Praktikant
20. oktober 2014 - 17:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Afinstallere flere programmer ad gangen - afinstallationsprogram skal kunne køre uden inst.

Hej

Søder et program magen til fx Revo uninstallaer og Iobit uninstaller, hvor der kan markeres en række programmer til afinstallering.
Men programmet skal kunne køre uden installation, dvs. som en .exe fil alene.

Nogen forslag?
Avatar billede jensenjs Juniormester
20. oktober 2014 - 20:09 #1
Kan denne bruges

http://portableapps.com/apps/utilities/revo_uninstaller_portable

Jeg har ikke selv prøvet dette, da jeg lavede en søgning revouninstaller portable, så kør det eventuelt i et beskyttet miljø

Du kan passende skanne filen først via dette velrenomerede link

https://www.virustotal.com/

Den checker for malware i 50+ online skannere
Avatar billede robotten Praktikant
20. oktober 2014 - 21:14 #2
Dit forslag er faktisk meget tæt på. Pakker jeg filen ud, ligger der en mappe med revouninstall.exe filen, der bare kan køres ud installation. Jeg kan bare ikke finde ud af, om det kan køre batch afinstallering, hvor jeg markerer flere programmer ad gangen.
Avatar billede jensenjs Juniormester
22. oktober 2014 - 17:51 #3
Jeg har selv Revouninstaller pro
Og her er der command line support
Hvor du netop kan installerer og afinstallerer som du vil.

Et udpluk af parametrene i det (jeg har ikke selv brugt command line)

Men her er et udpluk:

8. Command Line support
Revo Uninstaller Pro supports command line options and has command processor
RevoCmd.exe
RevoCmd.exe can be used to list installeprograms on a computer. It could be used to list
programs by a part of the name. It could also show the install locatioand the uninstall
command of the program which could be then used to start the built-in uninstaller of the
program.
Usage:
RevoCmd /m "program name" [/i] [/u] [/p]
/m - Match program name using wildcard characters - * and ?
asterisk (*) wildcard represents any collection of characters
The question mark (?) wildcard represents any single character
Example: RevoCmd /m Microso*
Shows all programs beginning with the name Microso
/i - Include Install Location if exists
/u Include Uninstall com
Avatar billede robotten Praktikant
31. oktober 2014 - 21:21 #4
Nå, den var også meget svær. Lig et svar jenssenjs
Avatar billede jensenjs Juniormester
31. oktober 2014 - 23:01 #5
Behold bare point.
Avatar billede robotten Praktikant
01. november 2014 - 19:08 #6
Lige meget med point. Godt nok har de i sin tid været hårdt tjent, men nu står de bare og samler støv :)