Avatar billede redbeat Nybegynder
21. oktober 2014 - 09:37 Der er 10 kommentarer

computer starter ikke....?

Hej.

Ok, så mit spørgsmål går på, at computeren ikke starter op.

Når jeg trykker på power knappen, giver min powersupply kun kortvarig strøm, slukker, hvorefter den prøver igen, og dette gentager sig.. engang imellem lykkedes det dog, for så at den lige pludselig fryser fast, og så starter det hele forfra.

Jeg har skiftet strømforsyningen ud (2 gange nu), men problemet er der statdig.. Den er rigeligt kraftig til mit setup, og jeg har prøvet at have grafikkortet ude, ram, mine to HD'er (1 SSD, 1 alm. HD), samt dvd drevet, men problemet er det samme..

Jeg er totalt på bar bund hér, og selv computer forretningen der har kigget på den, måtte se sig slået, og anbefalede jeg købte nyt..
Så hjælp er tiltrængt, og også derfor jeg tilbyder 150 point for løsningen der fører til en stabil og virkende computer! :)

På forhånd tak for hjælpen!

Redbeat
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2014 - 13:05 #1
Det kan jo være cpu, som er feset af?
Du har haft ram ude, det hjælper jo ikke, når der kræves ram for at PC kan køre. Så har du mere end 1 ram blok? og hvis du har, har du afprøvet dem een af gangen?
En lille chance, nu du alligevel prøver al ting. På bundkortet, flyt jumperen, som sidder ved batteriet 1 gang frem og tilbage, eller tag al strøm fra i et minut inklusiv det lille batteri på bundkortet.

Ps. 30 p0int eller 150, det er ligegyldigt. Det er ikke de "Matador" penge, som får folk til at forsøge at hgjælpe, men lysten til at hjælpe andre:-)
Avatar billede redbeat Nybegynder
21. oktober 2014 - 13:25 #2
Hej.

Skal lige have prøvet dine forslag når jeg kommer hjem igen! :)

Hvad "matador pengene" angår, så er jeg desperat, da pengene til en ny computer ikke liiiige ligger først for :/
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2014 - 13:34 #3
Ok!
Avatar billede martens Guru
21. oktober 2014 - 14:28 #4
Har du været ved at overclocke den ?

hvad med at kunne nå at komme ind i BIOS ?
Avatar billede klavil Seniormester
21. oktober 2014 - 20:28 #5
Har du en adapter/jumper til at afprøve den PSU så den kan køre uden at du skal koble andet til?
Ellers som der skrives, så kobel så lidt som muligt til. 1 blok ram samt en hdd. Er der onboard grafik på bundkortet så brug det i første omgang. Lad være med at koble alle dine stik til bundkortet fra dit kabinet. Det eneste du skal bruge er dem til dine knapper og ikke andet, som USB  lyd osv.
Avatar billede redbeat Nybegynder
21. oktober 2014 - 21:26 #6
Martens; Ingen overclockning herfra

Klavil; Dine forslag er skam afprøvet..

xby; Det ser ud til den er stabil, efter jeg har haft tid til at afprøve dine forslag, så tusinde tak for hjælpen! :D

Hvordan sender jeg pointene over til dig?
Avatar billede redbeat Nybegynder
21. oktober 2014 - 21:27 #7
tror det er denne hér jeg skal bruge :)
Avatar billede redbeat Nybegynder
21. oktober 2014 - 21:27 #8
*SUK* det herinde er jeg sgu heller ikke for spids til :D
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2014 - 21:33 #9
Tak men jeg samler ikke på point, bare accepter dit eget svar:-)
Avatar billede redbeat Nybegynder
21. oktober 2014 - 22:47 #10
Mange tak ;)