Avatar billede Vrekker Novice
21. oktober 2014 - 13:17 Der er 2 kommentarer

Geninstallering af RAID-5 diske, efter genopsætning af NAS Qnap 410

Hej!
Jeg har en Qnap TS-410 som gik kold. Efter lidt kamp med at installere ny firmware, 4.1.1, er den så kørende igen.
For at installere firmwaren og få den til at køre igen, var jeg nød til at fjerne de 4 diske (RAID-5), jeg havde installeret. Grundet at firmware opdateringen hævdede at ville slette al data der var på diskene. Jeg indsatte en tom disk, og NAS´en kørte igen.
Nu vil jeg selvfølgelig igen have gang i de oprindelige diske. Men når jeg installerer disse, reagerer NAS´en ikke. Den starter ikke med de 4 diske, man starter med den enkelte disk.
Har I nogen forslag til hvad der kan gøres?
Jeg har stor billedsamling på diskene, som jeg helst vil kunne få fat på igen!
Mvh.
Erk
Avatar billede Blandy Praktikant
21. oktober 2014 - 14:12 #1
du skal sikkert have rebuilded raiden efter du har haft dem ude. Har du sat diskene i nøjagtig som de var før? og ikke byttet om på diskene?
Avatar billede Vrekker Novice
21. oktober 2014 - 20:26 #2
Ok, jeg er ikke sikker på hvad du mener med at rebuilde raiden, kan du venligst forklare yderligere? Jeg satte diskene i præcis som de var placeret før.