Avatar billede Sonnichj Nybegynder
21. oktober 2014 - 13:54 Der er 1 kommentar

Powerline adapter med Schuko stik.

Hejsa eksperter. Jeg har lige købt mig en Zyxel PLA5215 Powerline adapter, som har et Schuko han til kontakten og et Schuko hun, på den anden side. Indtil for en time siden var jeg lykkeligt uvidende om Schukos eksistens, men da jeg skulle sætte en stikdåse ledning i Schuko stikket passede det jo ikke ind. Jeg ved meget lidt om el og endnu mindre, når man sender netsignalet igennem det, men jeg vil gerne lige høre, om det er nødvendigt, at det jeg sætter i powerline adapteren har jord. Vil jeg uden problemer kunne sætte en Schuko til dansk adapter i den, uden at risikere at jeg brænder mit ledningsnet af?

Og er det rent sikkerhedsmæssigt, at man ikke kan sætte et dansk han uden jord i en schuko hun, eller er det bare et designmæssigt problem? Ville jeg uden problemer kunne bruge min redneck opfindsomhed og skære et dansk han stik til så det passer i en schuko hun?
Avatar billede sonalias Seniormester
21. oktober 2014 - 14:46 #1
Ja sæt du bare en almindelig adapter i. Der er ingen forskel på schuko vs almindelige stik. Vil dog altid foreslå at bruge jord hvis du har muligheden for det, men kun på lige vilkår med et almindeligt stik