Avatar billede henrik_40 Juniormester
21. oktober 2014 - 15:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Windows-service virker kun i debug-mode

Hej
Jeg har lavet en windowsservice som virker fint i debug mode, men når jeg installerer Windowsservicen starter og stopper den. Jeg har fundet ud af at fejlen må ligge i når jeg forsøger adgang til databasen:

Min App_config ser således ud:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<configuration>
  <configSections>
    <!-- For more information on Entity Framework configuration, visit http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=237468 -->
    <section name="entityFramework" type="System.Data.Entity.Internal.ConfigFile.EntityFrameworkSection, EntityFramework, Version=6.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089" requirePermission="false" />
  </configSections>

  <entityFramework>
    <defaultConnectionFactory type="System.Data.Entity.Infrastructure.LocalDbConnectionFactory, EntityFramework">
      <parameters>
        <parameter value="mssqllocaldb" />
      </parameters>
    </defaultConnectionFactory>
    <providers>
      <provider invariantName="System.Data.SqlClient" type="System.Data.Entity.SqlServer.SqlProviderServices, EntityFramework.SqlServer" />
    </providers>
  </entityFramework>
  <connectionStrings>
    <add name="AccessDatabase" connectionString="data source=MERKUR;initial catalog=FIRMA;integrated security=True;MultipleActiveResultSets=True;App=EntityFramework" providerName="System.Data.SqlClient" />
  </connectionStrings>
</configuration>

code:
                using (var db = new Model1())
                {
                    logService1.Log(logPathService1, Environment.NewLine + "FØR activityToCheck - " + DateTime.Now.ToLongDateString());
                    var activityToCheck = db.Activities.Where(a => a.ActivityClosed == false && a.FMI == true && a.SerialNumber.Length > 9)
                        .Select(a => new { ACTIVITYID = a.ActivityID, SERIALNUMBER = a.SerialNumber }).ToList();
                    logService1.Log(logPathService1, Environment.NewLine + "EFTER activityToCheck - " + DateTime.Now.ToLongDateString());
                    foreach (var act in activityToCheck)

                        listofFMI.Add(new KeyValuePair<int, string>(act.ACTIVITYID, act.SERIALNUMBER));
                }
                logService1.Log(logPathService1, Environment.NewLine + "EFTER USING - " + DateTime.Now.ToLongDateString());
                logService1.Log(logPathService1, Environment.NewLine + "listofFMI ANTAL - " + listofFMI.Count);

Jeg har lavet log-filer og jeg får ikke "EFTER activityToCheck" i min log, så jeg formoder at fejlen må ligge i databasetilgang?
Så hvordan får jeg den til at virke ved installation, når den virker i debug-mode?
Avatar billede henrik_40 Juniormester
22. oktober 2014 - 12:20 #1
Måske denne forklaring er bedre:

Jeg har lavet en windows-service, som fungerer fint i debug-mode, men når jeg installerer den ser det ud til at den fejler når den skal lave databasekald. Jeg har lavet en test-windows-service ekstra, hvor det ser ud til at jeg har ret.

Her er hvad jeg har gjort:
1) lavet et Entity Framework v.hj.a. Code-first (det skulle jeg nok ikke have gjort, er svært at vedligeholde):
Således:
http://channel9.msdn.com/Blogs/EF/Code-First-to-Existing-Database-EF6-1-Onwards-

2) lavet log-filer før og efter databasekaldet:

(jeg kan se at TEST.txt bliver dannet - altså før databasekaldet, men at aftersql.txt IKKE bliver dannet [altså EFTER databasekaldet])
        protected override void OnStart(string[] args)
        {
            System.IO.File.Create(AppDomain.CurrentDomain.BaseDirectory+ "onstart.txt");
            StreamWriter swtest = new StreamWriter(AppDomain.CurrentDomain.BaseDirectory + "TEST.txt", true);
            swtest.WriteLine("Writing a test");
            swtest.Flush();
            swtest.Close();

            var db = new Model1();
            var activityToCheck = db.Activities.Where(a => a.ActivityClosed == false && a.FMI == true && a.SerialNumber.Length > 9)
    .Select(a => new { ACTIVITYID = a.ActivityID, SERIALNUMBER = a.SerialNumber }).ToList();

            int count = activityToCheck.Count();

            StreamWriter sw = new StreamWriter(AppDomain.CurrentDomain.BaseDirectory +  "aftersql.txt", true);
            sw.WriteLine(Environment.NewLine + "Count =>  " + count.ToString());
            sw.Flush();
            sw.Close();
        }
Avatar billede henrik_40 Juniormester
14. november 2014 - 10:18 #2
Lukker...