Avatar billede quarkb Nybegynder
21. oktober 2014 - 20:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Classic ASP på Windows 2012

Er ved at flyttet nogle Classic ASP sites fra en 2003 server til 2012 server. Bruger bla. Persits.Jpeg plugin. På en 2003 server giver man blot Network og Network Service fuld adgang til mappen hvor .jpg filerne bliver gemt, men dette virker ikke på en 2012 server!! Jeg kan få det til at virke ved at give everyone fuld adgang, men det er ikke optimalt med hensyn til sikkerhed. Hvad gør jeg!!! HJÆLP
Avatar billede Spotgun Seniormester
21. oktober 2014 - 20:10 #1
Prøv at se hvilken bruger der køres under, på den Application Pool som hører til dit classic ASP site, og konfigurer rettigheder for denne bruger til mappen.
Er enig med dig i at det ikke er nogen pæn løsning at give rettigheder til Everyone :)
Avatar billede quarkb Nybegynder
21. oktober 2014 - 20:13 #2
Hvor kan jeg se det?
Avatar billede Spotgun Seniormester
21. oktober 2014 - 20:24 #3
Vælg dit website og klik "Basic Settings". Her står hvilken application pool det benytter. Check derefter under Application Pools i IIS'en, find din app pool og vælg "Advanced Settings". Her står brugeren under "Identity" feltet. Hvis der står "ApplicationPoolIdentity" så kan du tildele rettigheder til "IIS APPPOOL\<app pool navn>" f.eks. "IIS APPPOOL\DitWebsite.dk". Ellers tildeler du blot rettigheder til den bruger der stod nævnt.
Avatar billede quarkb Nybegynder
21. oktober 2014 - 20:29 #4
Hmm... Det er netop det jeg har gjort, men stadig access denied.
Avatar billede Spotgun Seniormester
21. oktober 2014 - 20:36 #5
http://www.aspjpeg.com/manual_01.html - se punkt 1.4. Det ser tilsyneladende ud til at de selv anbefaler at man giver "Everyone" fuld adgang, så det kan være du bliver nødt til det, for at få det til at køre.
Avatar billede quarkb Nybegynder
21. oktober 2014 - 20:41 #6
Ja det har jeg godt set, men jeg ville helst undgå at bruge everyone. Jeg har fået det til at virke med IUSR, det er trods alt ikke everyone, men næste.

Lav et svar og du får point for din hjælp.
Avatar billede Spotgun Seniormester
21. oktober 2014 - 21:05 #7
Værsgo.