Avatar billede greenie Nybegynder
21. oktober 2014 - 21:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

En form til flere brugere?

Hej,
Jeg har fundet dette script, og det virker fint nok, men jeg skal bruge noget hvor man kan indtaste forskellige koder, så hver kode viser sin egen side. Nogen der vil hjælpe mig med den??

<SCRIPT>
function passWord() {
var testV = 1;
var pass1 = prompt('Please Enter Your Password',' ');
while (testV < 3) {
if (!pass1)
history.go(-1);
if (pass1.toLowerCase() == "letmein") {
alert('You Got it Right!');
window.open('protectpage.html');
break;
}
testV+=1;
var pass1 =
prompt('Access Denied - Password Incorrect, Please Try Again.','Password');
}
if (pass1.toLowerCase()!="password" & testV ==3)
history.go(-1);
return " ";
}
</SCRIPT>
<CENTER>
<FORM>
<input type="button" value="Enter Protected Area" onClick="passWord()">
</FORM>
</CENTER>
Avatar billede Slater Ekspert
22. oktober 2014 - 08:16 #1
Passwords i Javascript? Du er klar over, at enhver vil kunne læse kilden og se alle de korrekte passwords, ikke? Det er fuldstændig meningsløst at have passwords i Javascript.

Det er let nok at udvide som du vil have, men det er ubrugeligt.
Avatar billede zer0 Nybegynder
22. oktober 2014 - 09:26 #2
Enig med Viperine. Det dur ikke at have koderne i scriptet. Men, erstat koden med dette, og du kan logge ind med flere koder, og angive hvor de skal hen:

<SCRIPT>
function passWord() {
var testV = 1;
var pass1 = prompt('Please Enter Your Password',' ');
while (testV < 3) {
if (!pass1)
history.go(-1);
if (pass1.toLowerCase() == "letmein") {
    alert('You Got it Right!');
    window.open('protectpage.html');
break;
} else if (pass1.toLowerCase() == "kodeto"){
    alert('You Got it Right!');
    window.open('protectpageto.html');
break;
} else if (pass1.toLowerCase() == "kodetre"){
    alert('You Got it Right!');
    window.open('protectpagetre.html');
break;
}
testV+=1;
var pass1 =
prompt('Access Denied - Password Incorrect, Please Try Again.','Password');
}
if (pass1.toLowerCase()!="password" & testV ==3)
history.go(-1);
return " ";
}
</SCRIPT>
<CENTER>
<FORM>
<input type="button" value="Enter Protected Area" onClick="passWord()">
</FORM>
</CENTER>
Avatar billede greenie Nybegynder
22. oktober 2014 - 20:07 #3
hmm.. den havde jeg ikke lige set :)

Kan man henvise til en password fil så i stedet for? Og er det svært at ændre så meget i koden? Eller er det nemmere at finde et nyt script?

Jeg er mest tilhænger af den gamle htaccess, men synes den er gammeldags og grim, egentlig ville jeg helst bare have en boks hvori man skal taste en kode og afhængig af hvilken kode man taster, så sendes man til den pågældende side.
Avatar billede Slater Ekspert
22. oktober 2014 - 21:09 #4
Du kan slet ikke bruge Javascript til det, hvis du vil have den mindste sikkerhed.

Du kan ganske rigtigt låse det med Basic Auth i .htaccess, men hvis du vil have en pænere løsning, skal du over i noget server-side.
Avatar billede greenie Nybegynder
22. oktober 2014 - 21:13 #5
Tak :) Jeg kigger lidt videre.
Avatar billede Slater Ekspert
22. oktober 2014 - 21:20 #6
Hvis du har adgang til .htaccess, har du vel en Apache server - og sandsynligvis også noget PHP så, ikke? Det kan du lave noget virkelig simpelt i.

F.eks. den ultrasimple, at starte hver underside med
<?php if (@$_GET['password'] != 'kodeord1') exit; ?>

Og så bede om et password med en Javascript prompt og sende det videre til siden med window.open("side.php?password=" + password);

Det er langt fra perfekt hvis det skal bruges til noget seriøst, men det giver da en brugbar sikkerhed.
Avatar billede greenie Nybegynder
26. oktober 2014 - 20:58 #7
Tak :) Den lurer jeg lige på.

Kan man godt skrive den ind i toppen af en php side der bliver hentet til index.php?

DU må gerne give et svar, så du kan få point også :)
Avatar billede Slater Ekspert
27. oktober 2014 - 08:09 #8
Ikke helt forstået hvad du mener med "hentet til index.php"?
Avatar billede greenie Nybegynder
29. oktober 2014 - 19:48 #9
Har en hel masse skrevet i index.php og linjerne herunder der henter indholdet.

    if(empty($_SERVER['QUERY_STRING'])){
      include("doc/forsiden.php");
    };

I det her tilfælde er head jo både åbnet og lukket i index, kan jeg så skrive ydeligere kode i i f.eks. forsiden.php?
Avatar billede Slater Ekspert
30. oktober 2014 - 06:51 #10
Jaja da, du kan skrive php-kode lige hvor du vil. Det eneste du ikke kan er at bruge funktioner der skriver til http headeren efter der er udskrevet data, men det drejer sig kun om f.eks. header() og session_start().
Avatar billede greenie Nybegynder
17. november 2014 - 19:18 #11
Jeg kan ikke få linkene til at virke korrekt, kan man ændret window.open til location eller noget andet.

} else if (pass1.toLowerCase() == "kodetre"){
    alert('You Got it Right!');
    window.open('steencv.php');
break;

adressen der skal åbnes er steencv.php, men den skal jo hentes ind i index.php. Jeg har prøvet at ændre til ?steencv.php uden held...

http://domain.dk/?steen-cv

hvordan skal det skrives?