Avatar billede mark6062 Nybegynder
21. oktober 2014 - 23:57 Der er 5 kommentarer

Kan jeg godt købe denne Kniv

Hej jeg er i tvivl om jeg kan købe denne gerber bear grylls paracord fixed blade

http://www.ebay.com/itm/New-Paracord-Fixed-Blade-Knife-with-Sheath-Outdoor-Survival-Bowie-Hunting-Knives-/191083749797?pt=Collectible_Knives&hash=item2c7d7aa1a5

men tror den er lovlig når man kan købe den mange andre steder som er i Damark:P:)
Avatar billede eiken Nybegynder
22. oktober 2014 - 00:56 #1
Du kan sikkert godt købe den, men hvis du ønsker at beholde den så skal du have en blank-våben tilladelse, også selv om den hænger på vægen når du er hjemme.
Forlader du din bolig skal den opbevares i et godt aflåst våbenskab.
Uden blank-våben tilladelse kan du være ret sikker på at få 6-18 måneder i Vestre Fængsel eller ligende lukkede afsonings steder.
Avatar billede solinvictusDK Nybegynder
22. oktober 2014 - 04:33 #2
Der er jeg ikke helt enig, men ret mig hvis jeg tager fejl. Iflg. loven må gerne bære og bruge knive med blade optil 12 cm., hvis det f.eks er i forbindelse med udførelse af et erhverv, eller i forbindelse med jagt eller fiskeri.
Avatar billede wjens Guru
22. oktober 2014 - 12:06 #3
Spejdere, kokke, jægere, håndværkere m.fl. må gerne gå med knive.
Det skal bare være absolut relevant for arbejdet/hobbyen.
Visse knive er undtaget.
Se dette fra politi.dk:
https://www.politi.dk/da/servicemenu/baggrund/Vaabenloven_knive.htm?WBCMODE=P
Avatar billede mark6062 Nybegynder
26. oktober 2014 - 02:23 #4
Mener også at man gerne må have knive under 12 Cm ifølge Knivloven
Avatar billede wjens Guru
26. oktober 2014 - 09:10 #5
Kun de klassiske folde-lommeknive på højst 7 cm., som nævnt i loven.