Avatar billede ranni Forsker
22. oktober 2014 - 11:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Factory image på Dell

Hej.
Jeg sidder med en gammel Dell Studio 1537 med Vista.
Jeg ønsker en Factory Image.
Jeg trykker F8 og får en del start muligheder ...men ingen Reparer mulighed som beskrevet i Dells manual.
Jeg må trykke noget forkert for jeg ender på normal gendannelsebilleder.
Kan nogen af jeg lede mig på sporet.
Avatar billede DellLytter Nybegynder
22. oktober 2014 - 12:33 #1
Hej ranni

Her er en guide til hvordan du laver en recovery af factory image: http://dell.to/1uE3Paf

Håber det hjælper

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede ranni Forsker
22. oktober 2014 - 13:14 #2
Hej Delllytter.
Jeg har kørt efter beskrivelsen 5-6 gange.
I billedet Avanceret start er 3 muligheder for Fejlsikker start og så kommer der 5 andre .. men ikke ordet Reparer Computer.
Jeg må gøre et eller forkert, for andre beskrivelser omtaler også : Reparer Computer
Avatar billede DellLytter Nybegynder
22. oktober 2014 - 13:27 #3
Hvad er de 5 andre muligheder? Det lyder meget mystisk at "reparer" ikke er der, da du umiddelbart gør alt rigtigt.

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede ranni Forsker
22. oktober 2014 - 13:39 #4
Hej Karina.
Jeg skal lige have strøm på min el-kørestol, så jeg kan køre til patienten, det tager nok et par timer inden jeg får skrevet de 5 andre muligheder
Avatar billede DellLytter Nybegynder
22. oktober 2014 - 14:06 #5
Helt ok, så ser jeg på det imorgen tidlig.

Ha en skøn dag

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede ranni Forsker
22. oktober 2014 - 14:37 #6
Hej igen Karina.
1.Aktiver startlogføring
2.Aktiver video lav opløsning
3.Sidst fungerende konfigeration
4:Gendannelsestilstand katalogtjeneste
5.Fejlfindingstilstand
6:Deaktiver genstart
7.Deaktiver driversignatur

            Start windows normalt
Avatar billede DellLytter Nybegynder
22. oktober 2014 - 15:13 #7
Jeg undersøger lige sagen nærmere, og vender tilbage til dig snarest muligt.

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede ranni Forsker
23. oktober 2014 - 08:37 #8
Mojn . Mojn Karina.

Jeg har godt nok ikke megen forstand på det her moderne IT.
Jeg kan ikke finde noget Recovery, ejeren har åbenbart fået slettet alt des angående.
Måske lå Repair filen der ???
Han har ikke Vista skiven fra dengang, så måske er han (jeg ) i alvorlige problemer.
Avatar billede DellLytter Nybegynder
23. oktober 2014 - 09:51 #9
Hej ranni

Hvis den tidligere ejer har fået slettet den pre-installerede recovery partition på harddisken, er der beklageligvis ikke noget man kan gøre for at få den tilbage igen.

Jeg går udfra at maskinen er helt uden for garanti & reklamation, og derfor kan jeg desværre heller ikke sende et recovery medie uden beregning. Dog skulle det være muligt at købe sådan et medie via vores tekniske support, på telefon 70230182. Prisen ligger normalt på omkring 250 DKK.

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede ranni Forsker
23. oktober 2014 - 11:47 #10
Hej Karina.
Tak for hjælpen hidtil.
Kan man indlægge Recovery fra en anden købt Vista skive brugt ganske vist til en anden PC.
Hvad hedder en ny Vista Recovery, hvis man kan købe en sådan uden komp. Vista.

Vil du sende kommentar som et svar, så jeg kan lukke denne tråd ??

Mange tak for hjælpen, som også har givet lidt mere viden . . , så er det bare med om jeg kan huske det med min alder.
Avatar billede DellLytter Nybegynder
23. oktober 2014 - 13:44 #11
Det er desværre ikke muligt at bruge en disk fra et andet købt Vista program, da pre-installerede operativssystemer er det man kalder OEM. Det er derfor udelukkende specifikke OEM diske der virker, og disse kan udelukkende fås hos hardware-leverandørerne.

Du ringer blot til vores tekniske support, og siger du har behov for et recovery medie, så hjælper de dig med glæde.

Ha en skøn dag.

//Karina
#IWork4Dell