Avatar billede Troejg Nybegynder
22. oktober 2014 - 12:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

skærm virker kun i gfx, ikke motherboard.

Hejsa, jeg har for nyligt samlet min egen pc for første gang, alt kører fint, men jeg besluttede mig for at købe en ny skærm så jeg kunne have 2 på en gang. Problemet er dog at jeg kun kan få signal til skærmen igennem mit grafikkorts DVI port. Hvis jeg tilslutter den mit motherboard med enten VGA eller HDMI sker der ikke noget.

gfx = nvidia gtx 970
mobo = ASUS LGA1150 Z97-P
2x skærme = samsung s23c650
Avatar billede Blandy Praktikant
22. oktober 2014 - 13:12 #1
dit motherboard slå automatisk det onboard gpu fra, hvis du smider et eksternt grafikkort til.
Avatar billede Blandy Praktikant
22. oktober 2014 - 13:15 #2
hvorfor bruger du ikke begge dvi porte i dit grafikkort på begge dine skærme? Der er som regel to dvi i moderne kort. Og da det er to ens skærme, har de begge samme stik.
Avatar billede Troejg Nybegynder
22. oktober 2014 - 13:19 #3
Der er desværre kun 1 dvi port i mit grafik kort. Men du siger altså at jeg ikke kan have tilsluttet en skærm til grafik kortet og motherboarded på samme tid?
Avatar billede Blandy Praktikant
22. oktober 2014 - 13:25 #4
ja det er det jeg siger. Men hvad det helt præcist for et grafikkort du har? Du siger det er et nvidia gtx 970, men fra hvilken producent? asus - msi?
Avatar billede Troejg Nybegynder
22. oktober 2014 - 13:26 #5
Det er fra gainward. Så må jeg jo bare købe nogle adapterer. Tak for svaret.
Avatar billede Blandy Praktikant
22. oktober 2014 - 13:35 #6
så lidt.