Avatar billede brch Nybegynder
22. oktober 2014 - 15:07 Der er 5 kommentarer

stregkoder

Hej.
jeg ligger inde med et spørgsmål.

Jeg står og skal registrerer en masse brugere ( 1200 stk)

Kan en stregkode indeholde skjult tekst uden det skal over en database.
Eks. navn/tjenestested/brugernavn/tlf.nr./imeinummer.

Det jeg kunne tænke mig er en stregkode der indeholder oplysninger
Eks. navn/tjenestested/brugernavn/tlf.nr./imeinummer) men der er "kogt" ned til eks. 5 cifre og når man så scanner (code 128) kommer oplysningerne.
Avatar billede repox Seniormester
22. oktober 2014 - 15:09 #1
Nej, det kan du ikke.

De fem cifre du omtaler, referer jo til et eller andet, og det skal du jo kunne lave et opslag på.

Om det så er en database, et regneark som man manuelt slår op i eller hvad du nu vil, så kan du ikke få så mange data til at fylde så lidt.
Avatar billede brch Nybegynder
22. oktober 2014 - 15:15 #2
okay.

Så jeg skal ud i en QR-code.
Avatar billede repox Seniormester
22. oktober 2014 - 15:27 #3
Korrekt.
Avatar billede brch Nybegynder
22. oktober 2014 - 15:31 #4
ok tak.
Avatar billede ThomasOlsen1 Nybegynder
22. oktober 2014 - 19:56 #5
Ja. Du bliver nød til at kæde dit ID sammen med dine data. Da jeg arbejdede i en elektronikforretning lavede vi vores stregkoder som noget ala  6 cifret uniktnr+indkøbspris ex: 26574090 - det her produkt har indkøbspris på 90 kr. Det gjorde vi selvfølgelig, så vi lynhurtigt kunne se, hvor meget en vare havde kostet så vi var klædt på til forhandlinger. Så du kan da godt kæde lidt ind :)