Avatar billede Giovanna76 Nybegynder
22. oktober 2014 - 20:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

glemt kode til computer

Hej
Jeg kan lige så godt selv sige det, jeg er en torsk!
Jeg har lavet en kode til min computer så alle ikke bare kan gå på den efter en havde hacket min facebook, og NU kan jeg ikke huske koden, jeg har ting på den PC som ikke må slettes og har nu prøvet alle kode jeg overhovedet kan komme i tanke om, der kommer et forslag til koden op men de jeg taster ind hjælper ikke, jeg har prøvet at starte fra da den virkede sidst og fejltilstand, heller ingen held der :(

Håber virkelig nogen kan hjælpe mig.
PS jeg er en hat til computer....

Win 7 -  XP
Avatar billede richardjensen Seniormester
22. oktober 2014 - 20:22 #1
Du må prøve at slå det ud af tankerne,og håbe på ,koden dukker op fra underbevidstheden.
En anden mulighed jeg ville prøve: sluk helt for computeren, - tag det lille flade backup-batteri ud af sin holder, .. vent et par minutter, sæt så batteriet tilbage på plads og start computeren igen. Nu har den glemt både 'tid&sted' ,så du må ind i BIOS og hjælpe den igang.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2014 - 20:37 #2
I Windows 7 tryk på F8 under opstart klik på "Reparation" øverst oppe. Vælg systemgendannelse. Få den tilbage til tiden får du laved koden. Håber det kan hjælpe, glem det med batteriet, der dur ikke.

Der er også andre løsninger ;-)
Avatar billede Giovanna76 Nybegynder
22. oktober 2014 - 22:21 #3
Har skam prøvet i 3 dage at huske koden, går ikke så godt...

Prøvede F8, gik ikke den vil stadig ha en kode...
Avatar billede kurtba Ekspert
22. oktober 2014 - 23:15 #4
Det richardjensen skriver, kan du ikke bruge til  noget som helst. Det kan evt. fjerne password til bios, men det er jo slet ikke dit problem.
Der findes flere muligheder. Bla. findes der flere gratisprogrammer, men når du er en "hat til computer" kan de nok virke noget uoverskuelige.
Til gengæld er der her en dansk vejledning, som hvis man følger den nøje, så virker den rent faktisk. Jeg brugte den så sent som for 2 dage siden.
http://www.altomdata.dk/gendan-mistede-kodeord-2
Der findes både forklaring om brug af ophcrack og om at boote via sin installationsdisk. Det er sidstnævnte jeg vil anbefale for dig, fordi det er beskrevet på dansk og man skal bare følge det nøje.
Avatar billede Giovanna76 Nybegynder
22. oktober 2014 - 23:55 #5
Mange tak jeg vil kigge på det i morgen, og ja mange af de sider jeg har været inde på har ikke givet nogen mening for mig :s
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2014 - 11:15 #6
Hvis du kan komme ind i  "Reparation" og klikke på DOS - skriv : net user test /add - klik på Enter. Se billed. http://i.imgur.com/tknK5nS.png

Hvis du kan det, har du oprettet en ny konto med navn "test" og kan få permanent adgang til computeren.

jeg har ting på den PC som ikke må slettes
Back op er en god ting.

efter en havde hacket min facebook
Det hjælper ikke at lave en adgangs kode til computeren - hvis det er din facebook konto der er blevet hacket.
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2014 - 11:22 #7
klik på Enter
Tryk på Enter.
Avatar billede Giovanna76 Nybegynder
23. oktober 2014 - 22:15 #8
Tak alle sammen for jeres hjælp jeg har nu fået en ven til at se på min computer :)
Avatar billede Giovanna76 Nybegynder
23. oktober 2014 - 22:26 #9
tak for hjælpen
Avatar billede Giovanna76 Nybegynder
23. oktober 2014 - 22:30 #10
åhh vil bare lukke denne tråd :(
Avatar billede Giovanna76 Nybegynder
23. oktober 2014 - 22:30 #11
TAk for hjælpen