Avatar billede Guldsmeden Juniormester
23. oktober 2014 - 00:21 Der er 6 kommentarer

Widevine Media Optimizer - og mærkelige lyde

Fik lige en underlig prompt at dette program skulle opdateres: Widevine Media Optimizer - men jeg mener ikke nogensinde at have haft det før, og i givet fald - hvad skal det bruges til? Virus?

UNDERLIG NEDTÆLLING: samtidg er der begyndt at blive afspillet en mærkelig sekvens over højttalerne: en messende stemme, der vedblivende tæller ned på amerikansk: Five, four, three, two, one...igen og igen---kan ikke lokalisere hvor det kommer fra, for jeg har ingen lydmedier tændt! Under nedtællingen lyder der sådan en uhyggelig kværnen i baggrunden, som man kan høre i gyserfilm - ved ikke om der er en sammehæng, eller om nogen her har været ude for noget tilsvarende?
23. oktober 2014 - 07:58 #1
Generetl:
Hvilket Styresystem ?
Hvilken Browser / Internet program ?
23. oktober 2014 - 07:59 #2
Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.

---

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.bleepingcomputer.com/download/hijackthis/dl/90/

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Ny guide til MalwareBytes ->
http://www.eksperten.dk/guide/1605
23. oktober 2014 - 07:59 #3
Nævnte [ Widevine Media Optimizer ] bør (SKAL) afinstalleres !!!
Avatar billede Spotgun Seniormester
23. oktober 2014 - 08:28 #4
Widevine Media Optimizer benyttes bl.a. af HBO Nordic, så det er nu ikke noget farligt program.
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2014 - 11:29 #5
Nej farligt er det ikke, men irriterende. hvis adwcleaner ikke kan fjerne det - hvilke det skulle kunne så prøv Googles egen metode.
https://support.google.com/widevine/answer/3050587?hl=da
Avatar billede Guldsmeden Juniormester
23. oktober 2014 - 18:32 #6
Hej, svar til flere:
Styresystem Windows 7, Chrome browser. Har fjernet widewine. Ser i andre fora at der er delte meninger, hvorvidt der er tale om malware. Og jeg har ganske rigtigt hentet hbo nordic fornylig, men det var lidt uhyggeligt at sidde der kl 01 nat og lytte til en skæbnesvanger nedtælling uden år vide hvad det skulle ende med. Ville en knyttet næve hamre igennem den låste dør og tage kvælertag lige om lidt? :-*

Tak for gode og anvendelige svar :-)