Avatar billede Simonjulandreasen Nybegynder
23. oktober 2014 - 08:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indsætte SSD i macbook pro dual core kan det svare sig?

Hej

Jeg har en ældre macbook pro 13" medio 2010.

Det er en dualcore processer og Den har fået flere ram (så mange som den kan klare).

Jeg syntes det er blevet sløv til at starte op og generelt  langsom til at åbne programmer. Internet surf er faktisk ok på den endnu.

Vil det hjælpe mærkbart hvis jeg udskifede min hhd til in SSD hdd? iforhold til opstartstid og tid det tager at åbne programmer?

MVH
Simon
Avatar billede Slater Ekspert
23. oktober 2014 - 08:34 #1
Ja, næsten uden tvivl. Det er lige præcis hvad en SSD gør.

Hvis du forventer bedre ydelse når systemet og programmerne først er startet, så går du sandsynligvis forgæves med en SSD (med få undtagelser, hvor programmerne læser/skriver meget til disken), men netop opstartstid er SSD'ens force.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. oktober 2014 - 09:01 #2
Har selv lige taget skridtet ind i SSD verdenen og min bærbar er ældre, men dog en duo core, men dens opstart tid er halveret..
Avatar billede Simonjulandreasen Nybegynder
23. oktober 2014 - 10:47 #3
Perfekt det må jeg prøve så. Jeg kan ser der er stor forskæl på de forskællige SSD hdd. Er der noget jeg skal være opmærksom på når jeg vælger - i forhold til hastighed osv.

jeg er klar over størrelse mv.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. oktober 2014 - 14:40 #4
En ting er måden firmware skal opgraderes på, men en høj IOPS er en god ting.. Samsung Evo er vidst ret populære, men jeg er ikke så meget inde i det.
Avatar billede Simonjulandreasen Nybegynder
17. november 2014 - 08:59 #5
lukket
Avatar billede Slater Ekspert
17. november 2014 - 15:30 #6
Hvorfor? Du fik svar.