Avatar billede Latte Mester
23. oktober 2014 - 09:53 Der er 3 kommentarer

Opdatering af tabel og referencer med "spring"

Hej

Dagligt skal jeg lave en tabel.

I Excel har jeg to faner, "Tabel" og "Import".

I fanen ved navn "Tabel" skal dagens tal præsenteres. Dagens tal hentes fra fanen "Import". I "Tabel" er der en linje med overskrifter og en linje med totaler. Det er varierende hvor mange linjer der skal være mellem disse to. Det afhænger af dagens antal linjer i "Import". Hvordan får jeg antallet af linjer tilpasset/indsat/slettet i "Tabel" efter antallet af linjer i "Import"? (data fra dagen før skal bare overskrives)

Jeg har også et problem med, at jeg skal kunne kopiere ned i en sølje, hvor der skal "springes to søjler til højre".

I fanen "Import":
celle b2=+Import!c3
celle b3=+Import!f3

Igen er jeg her afhængig af, hvor mange linjer er er i fanen "Import".
Avatar billede Latte Mester
23. oktober 2014 - 10:01 #1
Jeg burde nok have erstattet orden Tabel med Oversigt. Det er ikke en Excel tabel
Avatar billede anedi Ekspert
23. oktober 2014 - 10:48 #2
Måske som i dette eksempel. http://gupl.dk/715368/

Hvis der står alt muligt mellem overskrifterne og totalerne i Importarket, skal der rettes til.
Du er velkommen til at lægge et eksempel på det du ønsker op på GUPL.dk med henvisning herind.

Med hensyn til dit andet spørgsmål, vil du der hente en værdi fra Importarket et andet sted over i importarket?

Det kan gøres med noget á la:
=hvis(er.tom(forskydning(b2;1;1));"";forskydning(b2;1;1))

Vh
Anedi
Avatar billede Latte Mester
23. oktober 2014 - 11:56 #3
I Importarket er der ingen overskrifter eller sammentællinger.

Udgangspunktet for Oversigt er at der ved start (inden import af ekstern fil i "Import"), skal fjernes alle linjer i "Tabel" med undtagelse af Overskift, linjen lige under Overskrift og Total.
Derefter importeres fil til Import (i en makro, som er lavet). Nu tælles antal linjer i "Import". Samme antal linjer indsættes i "Tabel" mellem linjen lige under Overskrift og over Total.
Formlerne i linjen under Overskrift kopieres ned i søljerne.