Avatar billede naddimuzz Nybegynder
23. oktober 2014 - 11:44 Der er 6 kommentarer

Computeren er gået i sort og vil ikke starte op.

Jeg kunne en dag ikke slukke min computer fordi den bare havde stået i stille i vildt langtid, så jeg slukkede på startsknappen. Den starter normalt op, men så skriver den:
Der opstod et problem i Windows under forsøg på at kommunikere med en enhed, der er tilsluttet computeren.
Fejlen kan skyldes, at et flytbart drev er blevet fjernet, f.eks. Et USB-drev, mens enheden var i brug, eller det kan skyldes fejl i hardware som en harddisk eller et cd-rom-drev. Kontroller, at det flytbare lagermedie er tilsluttet korrekt, og genstart computeren.
Hvis du fortsat modtager denne fejlmeddelelse, skal du kontakte producenten af hardwaren.

Status: 0xc00000e9
Oplysninger: der opstod en uventet i/o-fejl.

Og jeg har prøvet at spamme f8 under start og når jeg vælger en af mulighederne, skriver den det samme som skrevet overstående.

Computeren er en: Packard bell EasyNote TS
Avatar billede MADOlsen Forsker
23. oktober 2014 - 12:38 #1
Hvis du frakobler alt hvad du har siddende i USB-portene, sker der så stadig det samme?
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2014 - 12:59 #2
Tag al strømmen fra. Lysnettet og batterierne, hvis det er en bærbar.  Skil (bag)siden af, og tag "sølv" batteriet ud i ca. 3 min. Eller hvis Du kan se jumperen, så flyt den een gang og så til bage.
Avatar billede naddimuzz Nybegynder
23. oktober 2014 - 16:24 #3
Jeg har fjernet alle USB enheder.
Jeg har ingen anelse om hvad jumperen er og sølv batteriet er :)
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2014 - 16:38 #4
Her kan du se det. Det er fra en stationær, men i princippet er det det samme for en bærbar.
http://peecee.dk/upload/view/443682
Tryk på "Vis det originale billede".
Avatar billede naddimuzz Nybegynder
23. oktober 2014 - 17:14 #5
Vi kan ikke åbne den den selvom vi skruer alle skruer ud??
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2014 - 17:25 #6
Det lille sølvbatteri skal være til at udskifte.
Jeg kan forstå det er en bærbær, hvad er det for en?