Avatar billede magnus_thorn Nybegynder
23. oktober 2014 - 13:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Staticrand på dansk?

Hej

Jeg forsøger at lave nogle celler som viser "Ja" med 50 % sandsynlighed og "Nej" med 50 % sandsynlighed. Dette skal de i øvrigt kun gøre, npr der tastes i en anden celle.

Jeg har fundet frem til dette, hvilket umiddelbart virkede efter hensigten:
=HVIS(ER.TOM(B4);"";HVIS(SLUMPMELLEM(1;2)=1;"Ja";"Nej"))

Problemet er, at cellen bliver ved med at genregne formlen. Jeg vil gerne have, at cellen ikke ændrer sig, når først den er blevet regnet én gang og har fået "Ja" eller "Nej".

Den engelske funktion staticrand() skulle virke, men jeg kan ikke finde ud af om der findes en lignende på dansk?

Jeg håber der sidder nogen der kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Magnus
23. oktober 2014 - 14:08 #1
Funktionen staticrand()  er ikke en standard Excel-funktion. Det er en brugerdefineret funktion.

Så hvis du har fundet koden til funktionen vil den virke i en  dansk Excel også.
Avatar billede anedi Ekspert
24. oktober 2014 - 10:10 #2
Function StaticRand
StaticRand = Rnd
End Function
Avatar billede magnus_thorn Nybegynder
22. februar 2015 - 16:41 #3
.