Avatar billede kennethv Nybegynder
23. oktober 2014 - 16:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan lukkes et program on the run?

Jeg har lavet et program uden en form.
Jeg sletter nogle mapper og skal lukkes af sig selv.

Men hvordan klares det, at efter at den har gennemført det den skal, at den lukker og sletter hvad der har med programmet at gøre, så at det ikke ligger i processerne?
Avatar billede spil2vind Nybegynder
23. oktober 2014 - 17:29 #1
Hvorfor er der et eller andet her som får mig til at tvivle på oprigtigheden i hele denne lange opgave, hvor skal man slette en masse folders på firmaserver uden man bruger et prof værktøj?
24. oktober 2014 - 09:14 #2
HEJ,

Uden at blande mig op i de politiske aspekter omkring opgaven (#1) vil jeg blot sige:

Anvender du

  APPLICATION.TERMINATE;

hvor du ellers skulle lukke, afslutter programmet sig selv...

Kr
Avatar billede kennethv Nybegynder
24. oktober 2014 - 10:33 #3
@spil2vind - Du kan være ganske rolig. Vi er en lille flok administratore, som ikke har gjort det vi skulle når en ny medarbejder får en ny computer. Vi skulle have fjernet gammelt data, fordi vi lod det være op til vores brugere at det måtte de selv klare. Nu er problemet så, at det har de så ikke gjort og jeg har fundet ud af at vi har ca. 2000 mapper der kan fjernes og det kan sagtens være samme bruger som har flere end 1 mappe der kan slettes.

Så du kan være helt roligt. Det er legalt.
Avatar billede kennethv Nybegynder
24. oktober 2014 - 10:37 #4
@snestrup2000:

Jeg har bare i min FormCreate brugt:
Form1.Release

Og i en Exit1Click lavet en:
Form1.Close;

Men det kan jeg forstå at det ikke er nok.

Jeg skal vel bare bruge Application.Terminate; i min FormCreate, ikk?
Avatar billede kennethv Nybegynder
24. oktober 2014 - 16:08 #5
@snestrup

Du må ligge et svar.
28. oktober 2014 - 16:37 #6
OK,

Sorry, jeg har ikke set at det var fremkommet et svar. Men her er det.
28. oktober 2014 - 16:43 #7
HEJ IGEN,

Du skriver:
"
Jeg har bare i min FormCreate brugt:
Form1.Release

Og i en Exit1Click lavet en:
Form1.Close;

"

I Første sætning (release) - frigiver du FORMEN, men du afslutter den ikke (dvs den er stadig i memory- omend ikke aktiv og kan kaldes frem igen.)

I Anden sætning (CLOSE) - lukker du FORMEN, men du afslutter den ikke (dvs den er stadig i memory- omend ikke aktiv og kan kaldes frem igen, med FORM.Open )

Terminerer du det hele (Appl. Term.) fjerner du det hele fra memory...

Derfor.

KR