Avatar billede desist Seniormester
24. oktober 2014 - 21:39 Der er 14 kommentarer

Icloud sikkerhedskopi

Hej
Jeg undrer mig over, at min tlf siger at der ikke er plads til backup. Selv om når jeg ligger de forskellige programmers størrelse sammen. Ikke når grænsen. Kan der ligge noget andre steder?
Avatar billede Blueeyez Mester
24. oktober 2014 - 22:56 #1
Kig under indstillinger - icloud - lagerplads

Så kan du slette dine sikkerhedskopier og lave en ny.
Avatar billede desist Seniormester
25. oktober 2014 - 16:33 #2
Ja men så laver den den jo bare på samme størrelse. Jeg kan ikke se hvor alle de GB kommer fra?
Avatar billede Blueeyez Mester
25. oktober 2014 - 21:43 #3
Hmm se hvad den sikkerhedskopierer..

Jeg har kun følgende sikkerhedskopieret:

Icloud drive: Til
Fotos: Fra
E-mail: off
Kontakter: on
Kalendere: on
Påmindelser: off
Safari: off
Noter: on
Facebook: off
Sikkerhedskopi: Til
Nøglering: Til
Find min iphone: til

Hvis du så nu klikker længst oppe på lagerplads og derefter lagerplads igen.

Så vil du øverst se din iphones navn? Hvor meget fylder den? Min fyldte 4.7 GB før, så slettede jeg min og lavede en ny og nu fylder den under 200 MB
Avatar billede haverslev Novice
26. oktober 2014 - 09:21 #4
Hus  på at selve IOS 8 fylder ca. 1.3Gb - IOS7 fylder ca.1.1Gb installeret
Avatar billede Blueeyez Mester
26. oktober 2014 - 10:15 #5
#4 mig bekendt er det ikke selve IOS du sikkerhedskopierer, men indstillinger mm kun.. Da min backup kun er på under 200 MB undre det mig hvis hele IOS er med i det..
Avatar billede haverslev Novice
26. oktober 2014 - 10:49 #6
Ja det har du nok ret i, da telefonen skal være opdateret til det IOS at man har i sin backup på icloud. altså IOS ER på enheden

http://support.apple.com/kb/TS3682?viewlocale=da_DK
Avatar billede desist Seniormester
26. oktober 2014 - 16:42 #7
Jeg tænnker lidt at det kan være min delte billeder. De fylder vel også på Icloud? (slettede demmen gav ikke ekstra plads...hmmm)
Samt som du skriver Icloud drive?
Kan bare ikke se nogle steder hvad de 2 poster fylder..?
Avatar billede Blueeyez Mester
26. oktober 2014 - 20:18 #8
Prøv at smid et billed eller info, føler jeg guider dig i tåge og at vi vidst ikke er helt i samme zoner i icloud på din iphone..
Avatar billede desist Seniormester
27. oktober 2014 - 10:09 #9
Hej

Her er link

http://www.billedeupload.dk/images/nMYo0.png

Håber det giver et lidt bedre overblik
Avatar billede Blueeyez Mester
27. oktober 2014 - 12:52 #10
Hvis du klikker dig ind på fotobibliotek så kan du klikke på rediger og slette een backup.
Jeg vil dog råde dig til at lave backup af de billeder der ligger på din iphone (blot for en sikkerheds skyld)

Jeg selv bruger icloud meget begrænset, da jeg foretrækker at bruge min nas som backup destination hvilket apple ikke gør helt nemt, men håber det kommer da jeg synes det er meget meget smartere!
Avatar billede desist Seniormester
27. oktober 2014 - 16:46 #11
Hvad er det for en backup der ligger i fotobiblioteket?
Avatar billede Blueeyez Mester
27. oktober 2014 - 17:45 #12
Det er de billeder har taget vil jeg antage over den tid du har haft din iphone og måske os en kopi af den du har på fin iphone nu og omfatter nok os videoer.
Avatar billede desist Seniormester
29. oktober 2014 - 08:42 #13
Ok. Det vil sige at hvis jeg sletter alle billederne skulle det frigive plads?
Kan jeg se nogen steder hvad der ligger i min Icloud drive? (har den mistænkt for at også at optage plads)
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
17. juli 2015 - 13:37 #14
Jeg har lavet denne guide til hvordan man kan se hvad der fylder. Prøv at se om det kan hjælpe dig:
http://handyhusmor.blogspot.com/2015/07/iphone-lageringsplads-er-fuld.html