Avatar billede rkongsgaard Nybegynder
25. oktober 2014 - 00:38 Der er 6 kommentarer

DÆMPE LED LAMPE (Trailing Edge)

Hej folkens.

Jeg har købt en IKEA PS 2012 LED lampe, som har denne LED-driver/strømforsyning:
http://www.savemylight.co.uk/l-e-d-drivers/eaglerise-elp10x3lsd-led-driver.html#.VErS6mSsUmU

En EAGLERISE ELP10X3LSD transformer.

Jeg er ret blank når det kommer til strøm, belysning og LED. Men denne lampe lyser alt alt for meget, og jeg vil gerne dæmpe den.

Jeg har læst mig til, at den godt kan dæmpes, men jeg ved bare ikke hvordan det skal gøres. Jeg har kun en normal FUGA stikkontakt/afbryder. Så det er ikke muligt at installere den i selve stikkontakten.

Jeg ville være godt tilfreds, hvis jeg kunne dæmpe den til konstant til at lyse mindst muligt (tror det er 18 W, hvor den nu bruger 30 W).

Du får point, hvis du kan sende et link til en lille dæmper jeg kan købe samt kort forklare hvor den skal installeres i lampen.

Det er lampe med et dæksel der sidder på loftet, så det er muligt at skjule dæmperen lige ved siden af transformeren.

(Overvejer også om det er muligt at dæmpe direkte på selve transformeren, uden dæmper, hvis det er muligt at flytte rundt på nogle ledninger eller lignende.

Håber I kan hjælpe mig, så jeg ikke skal høre mere på konen, der synes den blænder alt for meget.)

Rune
Avatar billede Antlars Novice
25. oktober 2014 - 09:23 #1
Hvad med bare at isætte en mindre LED-pære?
Avatar billede rkongsgaard Nybegynder
25. oktober 2014 - 09:32 #2
Det er ikke en LED-pære. Det er en serieforbindelse af 10-12 LED-dioder.
Ellers godt forslag!
Avatar billede rkongsgaard Nybegynder
25. oktober 2014 - 11:25 #3
http://www.yourwelcome.co.uk/blog/public_html/blog/wp-content/uploads/RGB-Wiring-Diagram.jpg

Dette er ca. sådan diagrammet ser ud.
Strøm til strømforsyning/transformer der laver output til led-strip.
Avatar billede finb Ekspert
25. oktober 2014 - 12:52 #4
Serieforbind 2 af dem:
"serieforbindelse af 10-12 LED-dioder"
Avatar billede rkongsgaard Nybegynder
25. oktober 2014 - 17:18 #5
Det kan jeg ikke. Det er en færdiglavet lampe, hvor jeg ikke kan ændre på serieforbindelse. Som sådan.

Det svarer lidt til tegningen jeg har linket, men der er ikke nogen RGB Controller, der er blot den der eaglerise transformer dims.

Alternativt, så overvejer jeg at købe noget dæmper-tape og sætte på hvor LED-diode.

Håber dog en kan hjælpe mig med en "rigtig" løsning.
Avatar billede rkongsgaard Nybegynder
25. oktober 2014 - 17:20 #6
http://thebeatthatmyheartskipped.co.uk/wp-content/uploads/2012/04/PS2012Pendants.jpg

Sådan ser lampen ud.
Så ligger der en LED strip rundt i bunden af lampen, så man ikke kan se nogen pærere..