Avatar billede sigby Nybegynder
25. oktober 2014 - 20:48 Der er 1 løsning

Asusbærbar fryser med vandrette linjer og genstarter derefter.

Hejsa!

Jeg har netop geninstalleret Windows 7 Home Premium på min bærbare (Asus N73Jn) - Jeg er bestemt ikke nogen computerhaj, men tænkte at det kunne jeg da nok finde ud af...

Efter geninstallationen er den nu crashet tre gange (i løbet af eftermiddagen). Alle tre gange frøs computeren med lyse/flerfarvede, flimrende vandrette linjer henover hele skærmen bortset fra de nederste 5 cm.

Jeg har været inde i eventviewer og jeg kan se, at der ved alle tre crash er sket den samme fejl - men hvad den betyder og hvordan jeg løser det, ved jeg bare ikke.

Her er hvad jeg får ud, når jeg gemmer eventen som tekstfil:

Lognavn:      Application
Kilde:        Microsoft-Windows-WMI
Dato:          25-10-2014 19:58:04
Hændelses-id:  10
Opgavekategori:Ingen
Niveau:        Fejl
Nøgleord:      Klassisk
Bruger:        I/T
Computer:      Sigby-PC
Beskrivelse:
Event filter with query "SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99" could not be reactivated in namespace "//./root/CIMV2" because of error 0x80041003. Events cannot be delivered through this filter until the problem is corrected.
Hændelses-Xml:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-WMI" Guid="{1edeee53-0afe-4609-b846-d8c0b2075b1f}" EventSourceName="WinMgmt" />
    <EventID Qualifiers="49152">10</EventID>
    <Version>0</Version>
    <Level>2</Level>
    <Task>0</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x80000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2014-10-25T17:58:04.000000000Z" />
    <EventRecordID>5141</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="0" ThreadID="0" />
    <Channel>Application</Channel>
    <Computer>Sigby-PC</Computer>
    <Security />
  </System>
  <EventData>
    <Data>//./root/CIMV2</Data>
    <Data>SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99</Data>
    <Data>0x80041003</Data>
  </EventData>
</Event>

Er der mon nogen der ud fra ovenstående kan gennemskue, hvad der foregår?
Hvis I har brug for flere oplysninger, så sig til!

På forhånd tak for hjælpen!

- Mvh. Morten
Avatar billede sigby Nybegynder
09. december 2014 - 21:17 #1
løst