25. oktober 2014 - 21:22 Der er 1 løsning

To skærme

Hey alle eksperter!

Jeg sidder her og planlægger at bygge min egen computer. Jeg kunne rigtig godt tænke mig, at kunne tilslutte to skærme på samme tid. Jeg har kigget på en del forskellige grafikkort, men de har kun et hdmi outout(Lige nu overvejer jeg dette: https://www.komplett.dk/asus-geforce-gtx-750ti-2gb-physx-cuda/807079)

Jeg overvejer om jeg kunne bruge en omformer/adapter til at omforme DVI til HDMI output.

Hvilke forskelle gør det? Og hvilke alternativer?
Håber virkelig I kan hjælpe!

De bedste hilsner Magnus ;)
Avatar billede supportsiden Professor
28. oktober 2014 - 17:36 #1
Ja, du kan bare bruge 2 stk DVI til HDMI kabler på de to DVI stik (hvis din skærm ikke har DVI)
HDMI er i bund og grund et DVI stik med lyd signal også.

Med DVI stik får du altså ikke lyd med (det skal du nok heller ikke bruge på en PC)

Er der DVI stik på skærmene så brug dem, stikforbindelsen er mere stabik.

http://www.av-cables.dk/dvi-til-hdmi-kabel/