Avatar billede spademand Nybegynder
26. oktober 2014 - 10:48 Der er 5 kommentarer

Kan ikke portf forwarde på fiber forbindelse

Hej

Jeg skriver på vegne af en ven som ikke kan port forwarde, heller ikke med min hjælp : )
Han bor i en boligfællesskab(AAB vejle) og jeg ved ikke om det kan have noget og sige hvis de har en stor router i kælderen der fordeler signalet.

Vi kan se at han har en 200.* ip adresse når man går ind på www.myip.dk, og hvis han sætter hans pc direkte til det internetkabel som går ind i hans lejlighed er hans ip 10.*
Han har selvfølgelig en router der så bagefter gør at hans interne ip ændrer sig til 192.168.0.*

Jeg prøvede at ringe til dansk net som fortalte at det eneste han kunne gøre var at give ham en fast ip til 20 kroner om måneden.
Jeg prøvede så at presse lidt på da jeg havde læst dette spørgsmål på eksperten:
http://www.eksperten.dk/spm/959503
Her var en person på en delt ip og skulle bare lige skifte til en dynamisk som ikke kostede noget. Men det afviste han og henviste til den faste ip igen.

Nu er mit spørgsmål så om det virkelig kan passe at det er sådan det foregår ? Jeg mener bare altid man har kunnet åbne porte på sin forbindelse, også selv man havde en dynamisk ip der kunne skifte.

Iøvrigt, vi har prøvet med flere computere, med og uden router, uden held.
Avatar billede Blueeyez Mester
26. oktober 2014 - 10:54 #1
Har selv fast ip af samme årsag.. Det skyldes at de har et internt netværk (kan ikke huske hvad det kaldes) dog er 20 kr billigt.. Ved andre tager de op til 99 kr pr mdr..

Har selv dansk kabel tv hvilket din ven vidst os har.
Avatar billede moddi100 Seniormester
26. oktober 2014 - 14:28 #2
Det er desværre blevet kutymen hos flere udbydere. Jeg har haft samme oplevelse med Waoo, der direkte fortalte mig, at man vidste det ville blokkere for nogle kunder, men at man da håbede de ville tilkøbe en statisk IP.
Avatar billede spademand Nybegynder
26. oktober 2014 - 16:58 #3
Lige et spørgsmål for forståelsens skyld,  for der er jo nok ikke noget og gøre.  Det link jeg havde i mit spørgsmål hvor en person skiftede fra delt ip til rigtig dynamisk ip,  det kan så ikke lade sig gøre. Så det eneste vi har og vælge imellem er delt ip og så en betalt egen ip?
Avatar billede Blueeyez Mester
26. oktober 2014 - 18:04 #4
Har aldrig hørt om muligheden og er bange for den er udelukket, men i kan da prøve, men ring op af middag i en hverdag og ikke weekenden. (Blot min erfaring med hvornÅr de er til at snakke med ved de fleste Leverandører af internet)
Avatar billede moddi100 Seniormester
26. oktober 2014 - 18:22 #5
#spademand som Blueeyez siger tror jeg desværre ikke du skal regne med det er muligt. Så vidt jeg ved, kører de fleste med delt eller statisk. Hvilket var det de jo sagde hos Dansk Net.

Jeg har været nødt til at bide i det sure æble og tilkøbe en statisk IP, og jeg tror desværre du er nødt til det samme.