Avatar billede Blueeyez Mester
26. oktober 2014 - 11:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Downloadhastighed faldet. Løsning sluk udstyr

Jeg har aldrig oplevet dette senarie før og jeg er lidt overrasket over det fortsat opleves ved et familie medlem.

Personen har en  20/3 eller 23/3 Mbit forbindelse igennem stofanet.  (Jeg ringer til Stofanet senere, men vil nu gerne høre nogle bud herinde fra, da jeg er helt blank).

Problemet er at den engang imellem (Ikke ofte) får en download hastighed på 2 - 3 Mbit, mens upload er intakt.

Personen har fået nyt modem og router, men problemet kom så i dag igen.
Løsningen er at slukke alt internet udstyret, men det giver ikke den store mening da internet udstyret er fejlfrit.

Personen får internet igennem antenne kabel og jeg tror fejlen skeri den boks udenfor huset, men er der nogen der kan bekræfte min teori?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. oktober 2014 - 12:50 #1
det kan også være et nabo-wifi, der ligger på samme kanal og støjer.
se netværk med http://inssider.da.softonic.com/ (ældre, gratis version)
Avatar billede Blueeyez Mester
26. oktober 2014 - 13:07 #2
Burde det ikke konflikte noget ofere hvis?
Sidste dette skete er nogle uger siden og upload er jo fortsat intakt?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. oktober 2014 - 13:29 #3
det kan også være den server, der hentes fra pt. Da iOS blev frigivet tirsdag kunne jeg hente den på 45min tidligt - senere på dagen tog samme hentning 7timer - og den sidste sent aften 20min. Så apple havde travlt midt på dagen.
Avatar billede Blueeyez Mester
26. oktober 2014 - 14:13 #4
Jeg tror du har smidt en kommentar i den forkerte tråd? :-)

Har ikke noget med apple at gøre, da speedtest.net bruges til at måle hastigheden ;-)
Avatar billede claes57 Ekspert
26. oktober 2014 - 14:32 #5
#4 sorry...

Stofa må se på, om de har pillet ved kabling i området i de perioder, hvor hastighed er tabt. Ud over det, så er periodiske fejl meget svære at lokalisere.
Avatar billede Blueeyez Mester
26. oktober 2014 - 14:35 #6
Jeg har lige hart skakket med Stofa og de kunne se udfaldet og det skyldes enten nogle kabler eller boksen udenfor. Så lige nu står den på at tjekker samtlige kabler og samlinger.

Lukker tråden.