Avatar billede ps76 Forsker
26. oktober 2014 - 12:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Svagt wifi

Vores hjemlige wifi lider under at routeren står i den ene ende af huset. Kniber med forbindelsen i den anden ende.

Hvad er bedst? At flytte den til midten af huset, eller at anskaffe en "forlænger" af en eller anden slags? Og i så fald hvilken?

Routeren er en asus Rt ac66U, som ellers er en af de mest roste for tiden...

preben
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2014 - 12:45 #1
Man kan købe en Wi-Fi forstærker, som kan sættes i en stikkontakt i nærheden af routeren. Hvilken en tør jeg ikke råde. Her er et eksembel: http://www.altomdata.dk/netgear-wi-fi-range-extender
Avatar billede Blueeyez Mester
26. oktober 2014 - 12:53 #3
Hvis det er muligt så placer routeren i midten af huset.
Hvis ikke så er der wifi extender fx netgears wn2500rp
Eller powerline adapter, men det bedste er hvis routerens placering kan ændres.
Avatar billede ps76 Forsker
26. oktober 2014 - 15:47 #4
okay, det var det, jeg gerne ville vide. Altså at det er bedst at flytte routeren, hvis muligt. Det kan jeg godt - omend altid lidt bøvlet, ledninger hen over loftet osv.
Tak for det - giv lige et svar, hvis du vil have point.
Avatar billede Blueeyez Mester
26. oktober 2014 - 17:57 #5
lidt besværligt ja, men at koble andet udstyr på især wifi vil jo påvirke hastigheden på internettet og lokalt. Har selv prøvet følgende med en EA6900 router og en WN2500RP wifi extender og faktisk før EA6900 brugte jeg WRT610N men har i dag droppet Linksys helt da TP-Link N750 som kostede 1/3 del af hver router havde bedre dækning, bedre firmware og en tænd sluk knap til wifi (jeg slukker mit wifi når jeg ikke er i nærheden eller når det er nat, da wifi ikke er sundt er blive udsat for og især ikke når man sover. Dog gar jeg en nas som kører og derfor var en knap løsning vigtig især efter at have bøvlet med ea6900 som skulle være rigtig god, men må indrømme den var mere en ulempe..

Husk iøvrigt at bruge stp lan kabel og ikke utp (stp er ikke så sarte som utp overfor omgivelserne)

Bruger selv cat6 stp kabler. - https://www.google.com/search?q=stp%20vs%20utp&newwindow=1&gws_rd=ssl
Avatar billede Blueeyez Mester
26. oktober 2014 - 18:00 #6
Glemte at du nok bruger antenne/tlf kabel (i zen boligforening jeg er i bruger vi lan kabler til at koble vores eget udstyr til i en lan port i væggen)
Avatar billede ps76 Forsker
26. oktober 2014 - 19:20 #7
Nej, jeg bor i hus og får internet via fiber modem. Fra modem går så kabel til stationær pc og routeren.
Avatar billede Blueeyez Mester
26. oktober 2014 - 20:21 #8
Ja okay, men fra fiber modem til router og derfra anbefaler jeg stp cat6 lan kabler.
Der er folk der taler for og imod, men da du har fibernet (ligesom jeg) er det vel kun godt at sikre fiber fordelene hele vejen :-)