Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2014 - 13:31 Der er 3 kommentarer

Netværkskort slukker efter dvaletilstand på bærbar

Hej Eksperten.

Jeg har fornyligt formateret en bærbar og lagt Windows 7 på den.

Det problem der er opstået er at hvis computeren har haft forbindelse til et trådløst netværk, herefter gået i standby/dvale og man har startet computeren op igen, så kan den ikke forbinde til netværket uden at man genstarter computeren.
Det hjælper heller ikke at genstarte netværkskortet.

Jeg har prøvet at hakke 'Tillad, at computeren slukker for denne enhed for at spare strøm' fra- men det hjælper desværre heller ikke.

Direkte link til bærbar (Samsung Series 5, Qualcomm Atheres WLan):
http://www.samsung.com/us/support/owners/product/NP535U4C-A01US

Har i en idé til hvad der kan være i vejen?

//Simon
Avatar billede Blueeyez Mester
26. oktober 2014 - 14:38 #1
Har du hentet nyeste bior og drivere til den?
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2014 - 22:35 #2
Går ud fra du mente bios? :) Alle nye drivere er installeret.
Har selvfølgelig ikke tjekket om der er en bios opdatering. Den lavede ikke samme nummer da den havde Windows 8, så tænkte det nok ikke var en bios opdatering der skulle til. Eller tager jeg fejl?
Avatar billede Blueeyez Mester
27. oktober 2014 - 23:50 #3
Det er svært at sige. Nu ved jeg ikke meget om Windows 8, da den sidste version jeg har leget med er Windows 7 og derefter gik jeg over til Linux Ubuntu, men når du installerer drivere er det så via windows update eller producenten? Og tjek gerne om der er nye drivere ;-)
Bios er det vigtigste element i din maskine og bør holdes opdateret, da det kan give bedre ydeevne eller fejlrettelser vedr hardwaren.