Avatar billede riefart Seniormester
26. oktober 2014 - 14:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ease-in på tekst

Jeg ønsker at en overskrift kommer langsomt til syne på en side, efter den er indlæst. Kan det lade sig gøre med CSS alene, eller skal jeg ud i noget JS/Jquery?
Ideer?
Avatar billede Slater Ekspert
26. oktober 2014 - 14:47 #1
Det kan godt lade sig gøre med CSS alene, men kun CSS3, som ikke virker på ældre browsere, deriblandt Internet Explorer versioner under 10. Husk på at mange stadig bruger 7, 8 og 9 - men selvfølgelig gør det ikke så meget hvis det ikke virker, da intet bliver ødelagt af det.

For at gøre det skal du bruge CSS3 animations. F.eks. sådan:

h1 {
    -webkit-animation: fadein 3s;
    animation: fadein 3s;
}

@-webkit-keyframes fadein {
    from {
        opacity: 0;
    }
    to {
        opacity: 1;
    }

@keyframes fadein {
    from {
        opacity: 0;
    }
    to {
        opacity: 1;
    }
Avatar billede riefart Seniormester
26. oktober 2014 - 15:51 #2
Det virker præcis, som jeg ønskede.
Tak for hurtig hjælp.
Smid et svar.
Avatar billede Slater Ekspert
26. oktober 2014 - 17:46 #3
Så gerne.